Afgelopen zondag vernam ik het jammere heengaan van Adrienne Vanderheyden, een naam die eerder gebruikt werd dan haar meisjesnaam, bij de oudere leden gekend als “Jenneke”.

Toegetreden tot Boeckenberg in 1944, waarschijnlijk in de voetsporen van haar latere echtgenoot Jef, stond ze 10 jaren later als een van de 9 oprichters mee aan de wieg van de VZW Boeckenberg.  Het duurde nog enkele jaren voor ik haar en haar korfballende zonen Paul en Tony leerde kennen.  Haar sportieve carrière, in oa. de fanions met ploeggenoten Fred Vermeulen, Ferdi De Beukelaer, Jef De Bruyn, Alex Laureyssens, klein Els en groot Els en haar man, zat er toen al op, maar ze bleef wel actief in de clubwerking in een ondersteunde rol, in de jeugdcommissie.  Bescheiden van aard, zelfs als echtgenote van een van de belangrijkere voorzitters van de club, droeg ze een onopvallend, doch dikwijls zeer belangrijke steentje bij, met een bemoedigend woord, een schouderklopje, het invullen van administratieve taken en zo veel meer.  Zij borduurde in de beginperiode de ondertussen reeds lang verdwenen “schildjes”.  In 2002 werd Adrienne, toen reeds Lid van Verdienste, samen met de andere oprichters in de bloemetjes gezet ter herkenning van haar werk in de club.  Velen zullen haar herinneren als de minzaam glimlachende dame aan haar vaste tafeltje bij de kachel met haar vriendinnen zoals Els, Irène’tje en Jetje in het clubhuis in Boekenbergpark.

Op vrijdag 22 januari had in beperkte familiale kring de uitvaart plaats.
We betuigen ons oprechte medeleven aan haar kinderen Paul en Tony, haar kleinkinderen, familie en vrienden.

Enkele beelden uit de 'tijd van toen' onder lees meer