Verslag : Boeckenberg - Voorwaarts : 12 - 19 (5-10)
V: Nikki S, Jolien H, Matthi D (2), Thomas T (1)
A: Jesse DB (1+s), Tine P (1), Lucas D (2), Karen VC (3)
Wissel : Lisa VG, Seppe C (1), Thibo D
Scheidsrechter : R. De Backer, V. Van der Beken

De uitwedstrijd op Voorwaarts ligt nog vers in het geheugen. Nadat onze panters gedurende 32 min. domineerden, was het daarna alles groen-wit wat de klok sloeg. Met nog 5 wedstrijden te gaan, worden de punten voor het behalen van de kruisfinales steeds belangrijker. Vooral omdat er met AKC/Luma volgende week en Kwik 2 directe concurrenten in aantocht zijn. Nick moest na de wedstrijd van de U19 ziek naar huis. Het griepvirus grijpt om zich heen en maakt slachtoffers, dat was duidelijk te merken bij de U19'en. Wegens de onbeschikbaarheid van Nick werd Thomas al snel naar de bank gehaald uit de B-ploeg. Die toonde zich vooral in de eerste helft zeer scherp bij schot, mikte voor de rust 19 doelpunten door de mand en legde zo de basis voor een ruime overwinning.

De wedstrijd start moeilijk doordat de spelers het belang van winst voelen. De twee eerste doelpunten van Voorwaarts worden niet toegekend, wegens een goede verdediging van Thomas en Matthi. Lucas scoort na 8 min. de openingstreffer. Voorwaarts prikt tweemaal tegen, waarna Thomas effent. Daarna neemt een gretiger Voorwaarts de bovenhand. Beter in de rebound en sneller op de bal hebben we het in aanval moeilijk om goed te combineren. De eenschotsaanvallen brengen de bal snel terug aan de overkant. Voorwaarts loopt 2 doelpunten uit en hoe onze panters ook proberen ze krijgen deze kloof niet meer dicht. Integendeel. Na 2 aansluitingstreffers van Matthi, 3-4, en Jesse, 4-5, vergroot de bus zijn voorsprong met doelputen tegen Jesse en Karen. Na een tegenprik van Lucas op inloper, brengt Davor Lisa ipv. Tine. In de laatste minuut krijgt Thomas een schot tegen en Lucas een wegtrekker uit de korf.

In de tweede helft start Tine opnieuw in de plaats van Lisa. Het eerste schot tegen Lucas plakt. Lisa komt in de plaats van Jolien. Na een schotje uit het achterveld van Tine wordt ze naar de bank geroepen en komt Jol in haar plaats. Karen verkort tot 4 verschil. Zij en Jesse krijgen een schot tegen, waarna Jesse naar de stip mag voor een fout op de inlopende Lucas. Met nog 13 min. te gaan brengt Voorwaarts een heer in die niet op het formulier staat. Een fout die enkele minuten later onder de aandacht van de jury-voorzitter wordt gebracht. Een omstandigheid die de bezoekers absoluut niet uit haar concentratie krijgt. Na 2 strafworpen en een schot staat het 8-16. Met nog 5 min. te gaan komen Seppe en Thibo tussen de lijnen voor Jesse en Lucas. Dit verschil blijft na doelpunten langs beide kanten op het bord, tot Matthi met een schot uit de hoek van het vak de eindstand vastlegt.

Een erbarmelijke wedstrijd van onze panters die gedurende 50 min. geen vuist konden maken, noch oplossingen brengen voor het tekort aan verdedigende en aanvallende rebound. Bovendien zette Voorwaarts pressing over heel het terrein, waardoor een groot aantallen passen of onderschept of verloren gingen. De ontgoochelde panteraanhang was na de wedstrijd meer geïnteresseerd in de mogelijke gevolgen van het inbrengen van een wspeler die niet op het formulier stond.