Verslag : AKC/Luma - Boeckenberg : 22 - 20 (10-14)
A: Karen VC, Matthi D, Jesse DB (5+2s), Jolien H (1)
V: Nikki S (2+2s), Lucas DR (1), Nick J (4+s), Tine P (1)
Wissels : Glenn G (1)
Scheidsrechters : Miguel Wensma en Kris Meeus

Na de wanprestatie van vorige week waren onze supporters benieuwd naar de wederopstanding van hun panters. Ook bij de spelers was deze grinta te voelen.  Iedereen beseft dat de zaalcompetitie zo stilletjes aan in zijn definitieve plooi valt.  Herpakken tegen een onregelmatig presterend AKC/Luma is dus nodig, maar deze ploeg speelt blijkbaar haar beste wedstrijden tegen Boeckenberg, als ik terug denk aan de heenwedstrijd.  Nick is voldoende hersteld van zijn griep.  Sara’s kuit wordt vakkundig ingetapet, voor het geval dat …

De grinta van onze spelers toont zich tussen de lijnen. Het begin van de eerste helft is weliswaar gelijk opgaand, toch nemen onze panters telkens het initiatief.  AKC/Luma countert de doelpunten van Jesse – eerste schot raak - en een schot van Nikki.  Een eerste kloofje komt er voor een stip na fout op de inlopende Karen en een schot, beide van Jesse.  Nicki doet er met een schot uit het achterveld en een inloper een schep bovenop.  Het scoreverschil blijft zo’n 7 min. in een status quo.  Ditmaal zijn het onze panters die elke poging van de thuisploeg om dichter te komen te niet doen : Jesse uit vrijworp na strafworp door Lucas; Nikki van op de stip voor een fout op Lucas na een schot tegen Matthi; een schot van Jolien na overname op inloper tegen Nick.  Als Nick daarna een inloper binnenlegt en de voorsprong vergroot, neemt AKC/Luma een time out, gevolgd door een schot tegen Jesse.  Die knalt er na de vakwissel direct een binnen.  Na een schot tegen Nick, 7-11, tekenen Lucas en Tine voor de 6 verschil.  Na een ver schot tegen Lucas, mag Jesse naar de stip voor een fout op zijn inloper.  Er zijn nog 3,5 min. te gaan, dat ziet er veelbelovend uit.  Toch kan de thuisploeg nog tweemaal dichter komen met een schot tegen Nick een strafworp tegen Karen, die zich net daarvoor gekwetst had aan de enkel en verzorging nodig had.

In de tweede helft start AKC/Luma een onstuitbaar offensief. Na minder dan 4 min. rest er nog een doeltje voorsprong voor onze panters.  In die tijd noteerde ik enkel een strafworp, voor fout op een omdraaier van Nikki, door haar omgezet.  Davor wisselt ondertussen Jesse en Nick van vak om die laatste terug tegen de topspits van AKC/Luma te brengen.  Nick zet een strafworp om voor fout op Jolien.  Goffa komt tussen de lijnen in de plaats van Lucas voor meer lengte in de rebound.  Na een strafworp tegen behoudt Nikki de twee verschil op schot.  Een inloper tegen Goffa wordt niet toegekend, prima verdedigd.  Als Nick in de volgende aanval een schot omzet, 15-18, lijken onze panters het tij te kunnen keren.  Vier min. later met nog ruim 8 min. op de klok staat het echter gelijk 19-19.  Goffa zet een soort aflegger van Jesse om, zodat we terug eentje voorkomen.  Helaas zal dat het laatste wapenfeit zijn van onze panters.  AKC/Luma trekt het slot helemaal naar zich toe en legt met schoten tegen Nick, Goffa en Nikki de eindzege vast.

Twee ploegen die elk een speelhelft opeisen. Het is bitter te constateren dat onze panters er blijkbaar niet in slagen te domineren over de volle 50 min.  En slechts 6 doelpunten in de tweede helft is onvoldoende om aanspraak op de zege te kunnen maken.  De ontgoocheling was bij allen duidelijk merkbaar.  Dit was zeer waarschijnlijk de wedstrijd van de laatste kans op een kruisfinale.  De achterstand op nummer 4 AKC/Luma bedraagt nu 2 punten.  Ogen de 3 resterende wedstrijden van onze panters iets makkelijker, vermits ze tweemaal verloren van AKC/Luma moeten ze een punt meer halen om die vierde plaats te kunnen veroverne.  Het is eigenlijk heel simpel : onze panters een 6 op 6 en AKC/Luma anderhalve uitschuiver.  Duimen maar.