Verslag U16 ½ finale : AKC/Luma A – Boeckenberg : 27 – 12 (14-4)
A: Sterre (2), Lien (3s), Jander, Rik (2)
V: Julie, Jente, Joran (4s), Tobias (1)
Wissels : Claudia, Mattijs

In de Top-reeks staan was al een hele prestatie, een plaats afdwingen voor een halve finale zo goed als een mirakel. De tegenstander was niet meteen een geschenk.  AKC/Luma had zich de sterkste ploeg getoond tijdens de competitie, met slechts een puntje verlies tegen en op Temse.  Met alle respect voor onze U16 zij stonden voor een “Mission Impossible”, een echte.

Dat is ook snel duidelijk tussen de lijnen. Vooral langs herenkant komen we lengte en kracht te kort.  Niet dat onze panters niet proberen, maar als de overmacht te groot is, is goede wil en inzet niet genoeg.  Onze panters laten zich niet onbetuigd en scoren over de hele wedstrijd 12 doelpunten.  Daar zijn enkele mooie inlopers bij.  Iets wat de stoere kindjes van AKC/Luma met een arrogante nonchalance van zich aflachen.  “Give respect, get respect” : nooit van gehoord blijkbaar.  Laat een ding duidelijk zijn, korfballend zijn ze de betere ploeg.  Geen twijfel over mogelijk.  Maar qua houding … ??

Onze panters hebben het dikwijls moeilijk. Niels en Sanne peppen hun spelers op, zodat de kopjes toch naar boven blijven en iedereen zijn uiterste stinkende best doet.  De dames proberen zo goed mogelijk om een en ander in het overwicht te compenseren.  Dat lukt niet helemaal.  Ze moeten in geen enkel opzicht onderdoen voor hun tegenstanders.  Ze werken en wroeten en Julie moet dit vlak voor het einde bekopen met krampen.  Meiden, en ook de jongens overigens, jullie kunnen terugkijken op een halve finale waarin jullie het beste van jezelf hebt gegeven gedurende 50 min.  Chapeau, hartverwarmend.  En geloof me, ook de neutrale toeschouwer was die mening toegedaan.

Het einde van de wedstrijd wordt ontsierd door – ik ga beleefd blijven – een domme beslissing van de scheidsrechters. Met nog 1 minuut op de klok loopt Tobias in, helemaal door.  Zij tegenstander, twee hoofden groter, springt op en slaat langs achter de bal weg.  Bij het neerkomen kwakt hij Tobias tegen de korf, die met een pijnlijke grimas op de grond blijft liggen.  Een bezorgde Niels loopt naar hem toe en krijgt van de scheids een gele kaart wegens betreden van het speelveld zonder toestemming.  Iedereen (die niet AKC is ?) ziet dit met ontzetting aan.  De speler die de overtreding heeft gemaakt, wandelt zorgeloos weg.  Er wordt niet eens een overtreding gefloten !?  Hier wordt korfbal niet beter van.

Tot slot een woord van dank aan alle supporters die U16 en U14 kwamen steunen. Jullie aanwezigheid was onze overwinning.