Johannis Schot heeft sinds 27 februari de sportieve leiding over de Topgroep van Boeckenberg. Hij deed dit in eerste instantie  in een “ad interim” rol. De samenwerking loopt voor beide partijen in die mate positief dat we dit willen verderzetten tijdens de volgende seizoenen.

Johannis was als speler al actief bij Boeckenberg en won mee de zaaltitel in 2011. Waarna hij zich (na een tussenstop bij Deetos) jarenlang profileerde als zeer belangrijke teamspeler voor PKC. In 2015 maakte hij het beslissende doelpunt voor PKC in de finale in Ahoy.

Johannis heeft enerzijds een jarenlange ervaring als speler op het hoogste niveau. Anderzijds bewees hij tijdens de voorbije weken ook als trainer en coach over de juiste basiskwaliteiten te beschikken om in onze vereniging de leiding en verantwoordelijkheid te nemen over een groep van zowel ervaren topspelers als jonge talenten.

Johannis over zijn beslissing: “Het is een (zeer) moeilijke beslissing geweest om uiteindelijk voor Boeckenberg te kiezen, omwille van het moment en het akkoord dat er met RWA lag. Ik vond dat ik erover moest nadenken omdat de interim periode naar wens verloopt, het veld van Boeckenberg hemelsbreed ca. 600 meter van mijn huis af ligt en ik een zeer sterke familiale binding heb (zelf succesvol, mijn vrouw heeft jarenlang bij Boeckenberg gespeeld, ik heb er ondertussen een vriendenkring en mijn dochter is nu ook in de bewegingsschool actief). Dit zijn uiteindelijk ook de factoren geweest die de doorslag hebben gegeven om met Boeckenberg in gesprek te gaan en tot een akkoord te komen. Ik ben blij met deze uitdaging en heb er erg veel zin in om de komende seizoenen als T1 van Boeckenberg aan de slag te gaan."

Boeckenberg zal samen met Johannis de technische staf verder uitbouwen. We zijn ervan overtuigd dat de aanpak van Johannis past in de visie en strategie die we al vele jaren volgen: “De opleiding verzorgen van jongen talenten, de juiste ambitie tonen en op het allerhoogste niveau korfballen.

Sarah Cordon

Voorzitter Boeckenberg Korfbalclub