De sportieve leiding van Boeckenberg heeft de voorbije maanden heel wat tijd en energie gestoken in het klaarstomen van de vereniging voor het seizoen 2019-2020.

De doelstellingen zijn duidelijk: Boeckenberg heeft de ambitie om met een mix van jonge spelers en ervaren spelers terug z’n plaats te veroveren op het hoogste niveau binnen het Belgische korfbal.

Technische Staf Boeckenberg

De sportieve leiding van de Topgroep van Boeckenberg zal worden opgenomen door Johannis Schot (T1) en Mike Vandebulcke (T2).

Johannis leidt onze Topgroep al sinds 27 februari en het werd al eerder aangekondigd dat hij ook de volgende seizoenen als T1 zal optreden. Het is ondertussen duidelijk dat zijn werkwijze volledig aansluit bij de beleidsvisie van Boeckenberg.

Mike Vandenbulcke (42) zal Johannis ondersteunen als T2. Mike startte zijn korfbalcarrière als jeugdspeler bij het toenmalige De Notelaer (nadien Hoboken 2000 en nu HMKC). Hij zou daar doorstromen tot in het eerste team. Hij gaf training aan verschillende jeugdploegen en nam later bij Riviera 4 jaar de rol op van T2.

We zijn verheugd dat met Nick Janssens het Sportief Management Team (SMT) wordt uitgebreid tot 5 personen. Het SMT zal samen met onze trainers zorgen voor een optimale begeleiding van de spelers.

Spelersgroep

Onze spelersgroep van 10 dames en 10 heren is ondertussen ook volledig.

Brent Struyf keert terug naar Boeckenberg na een avontuur in de Nederlandse Korfbal League (DVO) en een tussenstop bij Voorwaarts. Hij heeft als jonge speler al heel wat ervaring opgedaan en toont de ambitie om zichzelf verder te ontwikkelen als speler en bij te dragen tot de ambities van onze vereniging.

Rick Voorneveld heeft de beslissing genomen om terug voluit te gaan trainen en aan te sluiten bij onze Topgroep.  De ervaring van Rick bij zowel Koog Zaandijk als bij het Nederlandse team, samen met zijn positieve ingesteldheid en zijn kwaliteit om jonge spelers te sturen, zullen een grote toegevoegde waarde zijn in het meerjarenplan van Boeckenberg.

Met een gemiddelde leeftijd van minder dan 23 jaar, waarvan 11 spelers onder de 21 jaar zet Boeckenberg verder in op jeugdige spelers. Zij zullen de uitdaging aangaan om, gesteund door de ervaren spelers, zichzelf te ontwikkelen tot vaste waarden binnen het eerste team.

Blauw Wit

De topgroep van Boeckenberg biedt plaats aan 20 spelers. Om ook de spelers, die die selectie net niet halen, een volwaardige competitie te bieden, werd in juni 2017 Blauw Wit opgericht als onderdeel van onze Boeckenberg familie.

Ondertussen promoveerde de Topgroep van Blauw Wit in de zaalcompetitie 2x en treden zij volgend seizoen aan in Hoofdklasse 1. In de veldcompetitie staat Blauw Wit ook aan de leiding en is die promotie naar Hoofdklasse 1 mogelijk, mits positieve resultaten in de laatste twee wedstrijden.

We zijn trots om aan te kondigen dat Tim Meeusen de sportieve leiding over de Topgroep van Blauw Wit overneemt van Frank De Schryver. Frank was de bezieler van dit project en heeft er de voorbije 2 seizoenen alles aan gedaan om samen met de spelers het beoogde doel te bereiken.

Tim Meeusen is voor Boeckenberg al sinds lange tijd van grote toegevoegde waarde. Als jeugdtrainer van heel wat van onze spelers, maar vooral ook als T2 van de Topgroep van Boeckenberg heeft hij bewezen een zeer loyale Boeckenberger en uiterst bekwame en ervaren trainer te zijn. We zijn er dus van overtuigd dat Tim de juiste man op de juiste plaats is om dit belangrijk project binnen onze vereniging succesvol verder te zetten.

Sarah Cordon - Voorzitter Boeckenberg

Peter Wegge - Sportief Management Team (SMT) Boeckenberg