Verslag: Boeckenberg – Sikopi : 22 - 10  (7-3)
A: Jesse DB (1+3s), Sara G, Lisa VG (3+s), Matthi D (3)
V: Jolien H (1), Nikki S (2+2s), Brent S (3), Lucas DR (2)
Wissels : Tine P (1), Thomas T

Scheidsrechters : M. Wensma, R. Dardenne

De tweede wedstrijd spelen onze panters tegen de tot nu toe puntenloze hekkensluiter, Sikopi.  De B-ploeg had alvast geen probleem met haar tegenstander.  Mits een betere afwerking hadden er zwaardere cijfers dan de 16-11 eindstand op het bord kunnen staan.
Dezelfde acht vertrekken in de A-ploeg voor de laatste wedstrijd van de heenronde, die mits winst vandaag met een 10 op 14 kan worden afgesloten en een plaats in de top 4 van de rangschikking.  De weersomstandigheden vallen al bij al mee.  Het is warm, enkel de bij momenten harde wind dwars over het veld kan bij afstandsschoten voor problemen zorgen.

Na een misverstand in verdediging kan de vrije Lars M. het eerste doelpunt van de wedstrijd scoren en zijn ploeg op voorsprong brengen.  Voor het eerst, tevens voor het laatst.  Matthi scoort een inloper op een van de mand weg botsende bal, Nikki zet een stip om voor een fout op Jol en schiet de vakwissel binnen, waarna Jesse een strafworp omzet voor een fout op Lisa.  Vier doelpunten op evenveel minuten, zijn we op weg naar een walk over ?  De coach van Sikopi neemt een time out.  Die lijkt het tempo van onze panters te breken.  Na een vrijworp en een strafworp komen de pioniers tot op een puntje.  Jol zorgt voor rust en Lisa, vrijgelaten tijdens een vrijworp, voor meer zekerheid.  Vlot is het vervolg allerminst.  Kansen met hopen, de bal door de mand krijgen lijkt een onoverkomelijke opgave te zijn.  Nadat de coach Sikopi de dames tegen Sara en Jol van vak wisselt, legt Sara af op Lisa die na bijna 11 min. eindelijk nog eens raak treft.  Alle lof voor onze verdediging, die mits een strakke pressing op de ballijn en de tegenstander Sikopi nauwelijks een doelkans liet.  De vakwissel brengt echter geen verbetering.  In de laatste 8 min. wordt niet meer gescoord, zelfs niet als Lucas bij uitverdedigen de bal onderschept en in de daaropvolgende inloper foutief gestuit wordt.  Nikki mist de stip.  Tijd voor de kleedkamers.

In de meer beschutte hoek van het hoek van het veld vinden onze panters gemakkelijker de binnenzijde van de korf, terwijl Sikopi toch ook af en toe mee scoort.  Zo worden er in 12 min. evenveel doelpunten gemaakt als in de hele eerste helft, 14-6.  Het is ondertussen duidelijk dat de winst niet meer in gevaar komt.  Als Lucas de opdracht krijgt niet meer te schieten buiten de 5m, rondt hij de volgende aanval een mooie inloper af.  Loopt het aanvallend bij ons vlotter, Sikopi weet zich nog steeds geen raad met de bijna wurgende verdediging van onze panters.  Thomas komt in de plaats van Jesse en daarna Tine in de plaats van Jol.  Er verandert weinig aan het spelbeeld.  Het laatste doelpunt komt op naam van Tine.

Een eenvoudige overwinning, waarin de verdediging een ruime leverde.  De tegenstander werd op 10 goaltjes gehouden, mooi zo.  Afwerkend kon het vooral in de eerste helft stukken scherper, we zullen de wind maar als excuus aanvoeren.
De meeste van onze panters krijgen nu even wat rust, behalve de geselecteerden bij de U21.  We wensen hen goede wedstrijden toe.