Verslag Blauw Wit A – ASKC A: 19 – 19  (10-10)
A: Brent (1+s), Nina (2), Thomas (2), Sophie
V: Kobe (1), Jelle ( 6+s), Imke (3), Yoni
Wissels: Yentl (1), Domien (1)

Scheidsrechter : G. Vandenbosch

In deze eerste wedstrijd van de terugronde treffen we logischerwijze wederom ASKC, een team dat we op de eerste speeldag nog op de valreep puntenloos huiswaarts lieten keren.  Allesbehalve een eenvoudige wedstrijd dus, zeker aangezien onze tegenstander de laatste weken deftige resultaten leek neer te zetten.  De inzet van deze partij is dan ook niet mis, bij verlies zou het in de terugronde nog knokken worden tegen degradatie, bij winst kunnen we toch al stiekem even naar boven kijken.  Toch kunnen ook wij in deze heenronde, met een voorlopige plaats in de top 4, terugblikken op een behoorlijk parcours zodat we met het nodige vertrouwen en geloof in eigen kunnen de match konden aanvatten.
Tim wijzigt een paar pionnen nl. Thomas start bij Brent waardoor Kobe naar het andere vak verhuist ter vervanging van de afwezige Yannis.

Het eerste aanvalsvak heeft het moeilijk om tot goed uitgespeelde doelkansen te komen.  Na een dikke 3 minuten kan Brent dan toch van ver onze eerste van de avond binnenknallen, tevens de gelijkmaker.  Het tweede aanvalsvak vindt iets makkelijker de openingen, voornamelijk op doorbraak, en enkele aanvallen later noteren we via Kobe en Jelle 3-1.  ASKC effent via inloper en strafworp 3-3.  Daarop ontwikkelt er zich een onvervalst kat- en muisspel waarbij we telkens een punt op voorsprong komen; via strafworp, omgezet door Jelle, twee schoten van Thomas en een doorloper van Imke, maar waarna ASKC telkens even snel weer de gelijkmaker weet te scoren.  Even lijkt er een klein kloofje in de lucht te hangen via een korte kans van Imke onder korf en een schot van Jelle, doch de ASKC-dames maken hier onmiddellijk opnieuw korte metten mee, 9-9.  Een paar minuten voor de koffie brengt Tim Yentl tussen de lijnen in de plek van Yoni.  Nog even Imke aan zet via schot maar wederom het laatste woord aan ASKC waardoor we gaan rusten met een 10-10 gelijke stand.

Na de rust wordt Thomas in aanval telkens vervangen door Domien, in de hoop dat vak wat extra aanvallende impulsen te bezorgen, en in verdediging maken onze heren telkens de omgekeerde beweging.  Het kat- en muisspel gaat intussen ongestoord verder: na een schot van de tegenstander wordt de inloper van Nina en het schot van Yentl even genadeloos geneutraliseerd door een strafworp van ASKC, 12-12.  Een ASKC-dame schiet haar ploeg opnieuw op voorsprong.  Nina neemt een optie op de gelijkmaker via vrijworp, mist, maar hangt de bordjes toch gelijk na een geslaagde inloper.  ASKC ziet daarop kans om toch 2 punten uit te lopen maar een scherp schietende Jelle weet ongeveer een kwartier voor het einde nog met 2 rake schoten op rij bij te benen, 16-16.  Ondertussen is ook Yoni opnieuw op het toneel verschenen ter vervanging van Sophie.  Opnieuw komen we twee punten op voorsprong via strafworp voor fout op Domien, omgezet door Brent, en een schot van Domien, 18-16.  Met nog 6 minuten te gaan ligt de winst plots weer binnen handbereik en Thomas en Domien wisselen hierop voor een laatste maal van positie.  Het lukt ons uiteindelijk echter niet om deze delicate voorsprong in de luttele laatste minuten vast te houden, want ondanks nog een schot van Jelle komt ASKC voor de zoveelste keer roet in ons eten strooien via twee strafworpen, wat resulteert in een einduitslag van 19-19.

Voor de positivisten, voor wie het glas nooit halfleeg is, hebben we toch nog mooi een punt, voor anderen leeft eerder het gevoel een punt te hebben laten liggen.  Ons ene vak had het aanvallend moeilijk, maar wist zijn directe tegenstander wel vrij goed uit de mand te houden; ons andere vak daarentegen wist vlotter te scoren, doch had het dan weer verdedigend vaak niet onder de markt met enkele veel te gemakkelijke en vermijdbare doelpunten tot gevolg.  Zo kon er voor beide partijen ook nooit een groter verschil dan twee doelpunten op het scorebord verschijnen en is dit gelijkspel in die zin wel een logisch resultaat te noemen.
Vooral in verdedigend opzicht is er dus zeker werk aan de winkel in onze voorbereiding naar de zaal toe, waar we wellicht nog stevigere tegenstanders voorgeschoteld zullen krijgen.  Toch nu nog maar even nagenieten van die voorlopige plaats in de top vier vooraleer we er in de zaal invliegen met als eerste opdracht een uitwedstrijd tegen Vobako.

Patricia