Verslag : Hoevenen A - Blauw Wit A : 23 - 12  (13-7)
A: Niels (1), Brent (1), Yoni, Imke (1)
V: Jelle (6+s), Kobe (1), Lynn (1), Sofie (1)
Wissels: Thomas, Jente

Scheids : I. Bekaert

De gekwetstenbank wordt verder aangevuld met Yentl, die sukkelt met de achillespezen.  Met nog een paar afwezige, al dan niet gekwetste dames, restte er geen andere keuze dan met de B-ploeg forfait te geven.  Alvast geen goede start van het nieuwe jaar.
De rangschikking van hoofdklasse 1 zit raar in mekaar.  Na de ongeslagen nummers 1 en 2, resp. Vobako en Catba, zitten er tussen de nummer 3 en de laatste amper 6 puntjes.  Laat dat nu net de wedstrijd van vandaag zijn.  Winst en verlies zouden voor beide ploegen een enorm verschil maken.

Een goede start is in belangrijke wedstrijden cruciaal.  Onze blauwwitten krijgen in de eerste 6,5 minuten geen bal door de mand.  Hoevenen bewerkt de eerste vakwissel na schoten tegen Jelle en Lynn.  De volgende aanval mist Jelle een stip, waarna een schot tegen Brent en een tegen Niels de ploegen terug in de beginopstelling brengt.  Niels opent op schot de score van zijn ploeg.  Tim neemt onmiddellijk een time out.  De gevraagde remonte komt er niet direct.  Wel houden onze spelers de volgende 10 min. ongeveer gelijke tred.  Jelle pareert een strafworp met een schot uit het achterveld; Imke scoort een omdraaier uit de steun, nadat ze een schot tegenkreeg; opnieuw schiet Jelle raak uit het achterveld, na twee strafworpen voor Hoevenen, de tweede werd gemist.  De coach van Hoevenen heeft dan al een time out genomen, want de afwerking van zijn ploeg stokt.  Jelle zet een mooie diepe pas van Kobe om.  Brent schiet de aansluiter binnen.  Al wat Blauw Wit is zit te duimen voor de gelijkmaker.  Helaas is het Hoevenen dat de rug recht en in de volgende 6 aanvallen 5 maal scoort.  Twee minuten hebben ze nodig om een kloof van 6 doelpunten te slaan, 12-6.  Jelle mildert nog, maar vlak voor affluiten legt de heer tegen Brent op schot de ruststand vast.

De tweede helft is een maat voor niks.  Tim probeert tevergeefs zijn spelers op te peppen en voert een aantal wissels door.  Onze spelers blijven onmondig en ondergaan.  Met 5’23” op de klok noteer ik het grootste verschil : 22-10.  De thuisploeg heeft dan al het volledige vak tegen Kobe in eenmaal vervangen.

Thuisploeg Hoevenen zou, volgens een van de spelers, een enorm voordeel halen uit de gladde speelvloer …  Ik laat het aan de kenners over om daar over te oordelen.  Wat ik vooral miste waren : afwerking, looptempo, tempoversnellingen en aanvallende en verdedigende rebound vooral van afvallende ballen.