Verslag : Sikopi - Boeckenberg : 16 - 32  (12-17)
A : Sara (1), Jolien/Tinne, Jesse (7+3s), Matthi (3)/Tibo (3)
V : Nikki (3+3s), Lisa (4), Brent (2), Lucas (2)/Seppe (1)

Scheidsrechters : Mertens – Cleyman

De eerste wedstrijd van de terugronde brengt ons naar Linkeroever tegen de laatste uit de rangschikking.  Op papier een makkelijke tegenstander zou je dan denken.  Maar dat bleek tijdens het openingskwartier toch niet het geval te zijn…  Bij onze panters bleef Rick langs de kant en Sikopi moest het zonder de boomlange Van Bavel stellen.

Jesse opent de debatten van ver, maar Nikki moet al snel een inloper toestaan.  Met een strafworp tegen Jolien en een schot van Lucas draaien de vakken opnieuw.  Nikki moet een schot incasseren en Jolien mist helaas een inloper.  Onze aanval heeft het moeilijk om tot goede kansen te komen en dus grijpt Jo in met een time-out.  Die mist zijn effect nie,t want met een vrijworp van Jesse, een schot van Lisa en een stip omgezet door Nikki voor een fout op de inlopende Brent komen we er twee voor, 3-5.  Tot minuut 18 blijft Sikopi echter aanklampen (11-12) en kunnen we de kloof nooit groter dan 2 doelpunten krijgen.  Pas dan kunnen we een duidelijke kloof slaan met een strafworp van Nikki voor een fout op haarzelf bij een omdraaier.  Met een schot en een strafworp van Jesse voor fout op de inlopende Jolien krijgen we voor het eerst een 4-puntenkloof op het bord.  Als Lisa een omdraaier scoort neemt Sikopi bij een 11-16 stand zijn eerste time-out.  Matthi moet een schot incasseren, maar geeft zijn tegenstander meteen lik op stuk.  Kort voor tijd krijgt Sara nog een strafworp als ze wordt tegengehouden bij een doorbraak.  Helaas kan Jesse deze niet verzilveren en blijft 12-17 de stand bij de rust.

Na de pauze gaan onze panters meteen door op hun elan.  Met een wegtrekker van Matthi en een schot van Nikki lijkt de wedstrijd al vroeg in de tweede helft definitief beslist, 12-19.  Brent wordt tegengehouden bij een inloper en Nikki zet de stip om.  Met een inloper van Jesse en een strafworp is het met 12-22 definitief over en out voor Sikopi.  Met nog dik 10 minuten op de klok begint Jo met een aantal wissels en mogen enkele youngsters ook nog mee aan de bak.  Tibo komt in de plaats van Matthi en bedankt met 3 knallen van ver.  Seppe komt in de plaats van Lucas en pikt ook nog een doelpuntje mee met een fraaie inloper.  Ook Tinne komt in de plaats van Jolien, maar scoren lukt haar helaas niet meer.

Enkele persoonlijke vaststellingen :

• Jesse : zoals goede wijn; wordt beter met de jaren ☺. Dit seizoen met reeds 62 doelpunten bezig aan één van zijn meest productieve competities ooit ?
  • Matthi : sterk onder de korf en scherp schietend bij vertrek van onder de korf
  • Jolien : tomeloze inzet en sterk in de onderschepping maar vandaag iets ongelukkiger in de afwerking
  • Sara : rots in de branding; sterk in de rebound en bergen werk verzetten. Daarnaast verdedigend ook quasi feilloos.
  • Brent : sterk en dominant op alle posities (zowel rebound als steun)
  • Lucas : geeft zich zoals altijd 200% en pikt regelmatig zijn doelpuntje mee
  • Nikki : buiten de eerste 5 minuten niet meer in de problemen gebracht door topscoorster Enya Michielsen en zelf scherp afwerkend en feilloos vanop de stip
  • Lisa : heeft weinig ruimte nodig om sterk af te werken; mag zich misschien wel iets meer betrekken in het opbouwende aanvalswerk
  • Onze invallers Tibo, Seppe en Tine : goed ingevallen en zeker geen verzwakking

Met een 15 op 16 lijkt een plaats in de halve finales al bijna een zekerheid.  Beveren here we come.

Marc S