Verslag: Boeckenberg A – AKC/Luma A : 20 - 16  (9-9)
A: Brent S (2), Tibo D (3), Tine P (1), Jolien
V: Sara G, Nikki S (1), Rick V (7+2s), Thomas T (4)
Wissels : Lauren S, Matthi D,

Scheidsrechters : M. Wensma, S. Cleymann

Op 8/03/2020 schreef ik mijn laatste wedstrijdverslag.  Meer dan 6 maanden legde Corona de competities stil.  Ei zo na had het nog 2 weken langer geduurd.  De honger naar sport is echter groot bij onze korfballers.  Tijd dus om met naleving van de gezondheidsregels terug te keren naar de speelvelden.  Tijd om te leren leven met COVID-19.
Onze fanions beginnen de veldcompetitie meteen met een topper : de clash met AKC/Luma.  De samenstelling van beide ploegen is lichtjes gewijzigd.  Jesse wijdt zich nu volledig aan zijn taak van papa, terwijl Lisa nog herstellende is.  Bij AKC zie ik zowel nieuwe gezichten bij de heren als bij de dames.  Voor zover oefenwedstrijden een goede waardemeter zijn, trokken onze spelers enkele weken geleden aan het langste einde in een doelpuntenrijke match.  Een voorbode van een spektakelstuk dat we vandaag kunnen krijgen ?

De start is in ieder geval veelbelovend.  De 2 eerste aanvallen zijn raak : een schot van Brent en eentje tegen Sara.  De secondewijzer is amper rond.  Onze fanions gaan door op hun elan.  Rick onderschept en bekroont dat met een schot.  Twee minuten later mikt hij opnieuw raak.  Als ook Tibo binnen schiet, groeit de onrust bij de AKC clan.  Een doeltje uit vrijworp stelt hen even gerust.  Even, want 2 Boeckenberg aanvallen later staan ze er vier in het krijt, na schoten van Nikki en Thomas.  Hoor ik tandengeknars als de bezoekers een strafworp missen ?  Tibo laat het niet aan zijn hart komen en mikt nummer 7 door de mand, 7-2, tevens de maximale voorsprong in deze eerste helft.  De coach van AKC neemt een time out.  Zowat halverwege deze helft zorgt Rick voor de 8-3 met een schot tegen en een van hem.  Daarna lukt scoren door onze spelers niet meer, zelfs een time out van Johannis helpt niet.  Met amper 1 doelpuntje van Rick onder de korf, kan AKC gestaag aan de achterstand knabbelen en vlak voor rust wordt een logische gelijke stand bereikt.

Schaduw en koelte opzoeken is het motto tijdens de rust.  De zon brandt immers ongenadig neer op spelers en supporters.  Enkel de licht overhangende boom aan het C-veld, waar de wedstrijd gespeeld wordt, zorgt voor een klein beetje lommerte.

Johannis heeft zijn spelers wakker gemaakt.  De eerste 3 doelpunten komen op hun conto : alweer Rick, de topschutter vandaag, Thomas en Tibo, vrijgelaten in het achterveld bij vrijworp.  Fraai afgewerkt die kans.  AKC knokt terug, maar in eerste instantie lukt het onze spelers toch om telkens de 3 verschil te behouden.  Na zo’n 10 min. ligt de wedstrijd lange tijd stil voor de verzorging van een gekwetste dame van AKC.  Johannis wisselt Jolien en Nikki van vak.  Ondertussen komen de bezoekers terug tot het kleinste verschil.  Thomas countert de aansluitingstreffer onmiddellijk van uit het achterveld.  Tine brengt een beetje rust.  Onze spelers heersen onder de korf, wat ook nodig is want de afwerking is niet optimaal.  Na een schot tegen Thomas komt Rick met een gelukje in balbezit en hij laat het korte kansje niet liggen.  AKC neemt zijn tweede time out.  Rick doet van op de stip de vakken draaien, nadat Jolien tweemaal die kans had laten liggen op inloper.  Ze krijgt na de vakwissel een strafworp tegen, die Brent countert met een schot.  Het laatste woord van AKC komt er tegen Tibo.  Dat van Boeckenberg via een inloper van Thomas die spectaculair de moeilijke aangeef uit de lucht plukte.

De toeschouwers kregen een spannende en dus onderhoudende wedstrijd te zien.  Spannend vooral door de ups en downs van beide partijen, zodat er een soort van evenwicht op het scorebord ontstond.  Oogstrelend korfbal krijgen ze daarentegen niet te zien : teveel knokpartijen onder de korf en te veel misverstanden bij de passing.  Het is uiteindelijk ons reboundoverwicht in de tweede helft dat AKC de das heeft omgedaan.
Verrassing bij onze achterburen, waar Sikopi de punten mee naar Linkeroever nam.  Voorwaarts zal niet kwaad geweest zijn met de zege op Kwik.  Floriant voert de rangschikking aan dank zij een beter doelsaldo.

Volgende week afspraak bij de Biekes.