Verslag: Kwik A - Boeckenberg A : 21 - 25  (13-15)
A: Tibo D (2), Rick V (4+s), Sara G, Nikki S (4)
V: Brent S (1+s), Jolien H (5), Matthi D (6), Lauren S (1)
Wissels : Rani VH

Scheidsrechters : B. Elewaut, T. Vlaminckx

De verplaatsing naar Kwik is nooit makkelijk.  De thuisspelers worden steevast opgehitst door de luidruchtige thuisaanhang, die zich vandaag helaas ook niet liet smoren door de mondmaskerplicht.  Twee wijzigingen in de ploeg.  Tine, voor zover mijn info juist is, zit momenteel in quarantaine alhoewel de COVID-test negatief zou geweest zijn.  Lauren komt in haar plaats.  Matthi is voldoende fit om terug zijn plaats in te nemen.  Het noopt Johannis in te gaan tegen het principe “never change a winning team”.

Tibo mikt van aan de achterlijn zijn eerste bal meteen door de mand.  De schrik slaat de supporters om het hart als Jolien neergaat en met een pijnlijke trek op het gezicht naar de knie grijpt.  Er komen, in verschillende stadia van de match, meters wondertape van Niels aan te pas om alles bij mekaar te houden, maar taaie Jol maakt de 70 min. vol.  En wat voor 70 min. !  De score gaat gelijk op.  Onder de korf worden in heroïsche gevechten uitgemaakt wie de bal krijgt.  Aanvankelijk hebben onze spelers daar in aanval overwicht.  De lange aanvallen met veel kansen leveren weinig doelpunten op.  Na 17 min noteer ik 4-4, want ook in verdediging hebben onze spelers weinig weggegeven.  Dan gaat het plots snel op het score bord.  Ongeveer 7 min. later staat het 7-10, bijna iedere aanval van onze spelers was raak.  Kwik geeft niet toe en probeert het gat dicht te rijden.  Dat lukt tweemaal net niet bij 9-10 en 11-12.  Integendeel zijn het onze fanions die in de slotminuten verder weg dreigen te lopen.  Na een schot van Jolien hopen we met 3 verschil te gaan rusten, maar een wegtrekker uit de korf tegen Brent beslist daar anders over.

De tweede helft start iets rustiger op het scorebord.  Nikki mist een open inloper, Rick schiet in diezelfde aanval toch raak.  Doet de achterlijn van de thuisploeg haar werk ?  Onze spelers hebben het daar lastig om goeie combinaties op te zetten, wat leidt tot te korte aanvallen.  Het geeft de thuisploeg de mogelijkheid om op het kwartier gelijk te komen, 17-17.  Johannis neemt een time out, wellicht om de concentratie terug bij de spelers te krijgen.  Het mag niet baten.  Matthi schiet wel dadelijk na hernemen raak, maar doelpunten tegen Sara en Rani brengen de thuisploeg aan de leiding.  Nikki is onverbiddelijk en schiet meteen de volgende aanval de gelijkmaker op het bord, daarin gevolgd door Jol en Matthi.  Kwik countert met de laatste krachtinspanning, verder dan de aansluitingstreffer komen de biekes niet.  Terwijl Johannis door middel van een reeks wissels Nikki in aanval houdt, lopen onze spelers verder uit op het scorebord.  Een tweede time out van Kwik kan daar niks meer aan veranderen.  Nikki besluit de debatten op schot.

De wedstrijd is samen te vatten als een spannende knokpartij waarin de sterkste ploeg heeft gewonnen.  Als dit de moderne versie is van onze sport, denk ik dat het hoog tijd is voor bezinning.  Of was het intimidatie ?  Onze spelers zijn ondertussen al een en ander gewend en hebben voldoende bagage en ervaring om zich daardoor niet meer uit het lood te laten slaan.  Liever refereer ik naar de sterke partij van onze dames, die maar liefst 10 doelpunten voor hun rekening namen, en de sterke invalbeurt van Rani, die net voor rust Lauren kwam vervangen die te veel pijn had aan de kwetsuur aan haar dij om nog verder te kunnen.  We kruisen de vingers dat het herstel vlot en goed verloopt.  Proficiat voor 2 hard verdiende punten.
Floriant bleef eveneens ongeslagen.  Volgende week volgt er al meteen strijd om de leiding in de rangschikking als wij op bezoek gaan in Merelbeke..  AKC/Luma blijft puntenloos, na verlies tegen BGW. Riviera/Deurne nestelt zich voorlopig op plek 3 na winst tegen Sikopi.