Verslag : Riviera/Deurne A - Boeckenberg A : 12 - 22  (5-15)
A: Sara G (1), Thomas (3), Tine P (3), Brent S (3+s)
V: Nikki S (2+3s), Matthi D (2), Tibo D (3) Jolien H (1)
Wissels : Rani VH, Joppe B, Seppe Ca, Imana B

Scheidsrechters : T. Vlaeminckx, B. Wouters

Corona blijft heersen.  Ondanks de maatregelen van de regering, ondanks de e-mailoproep van de KBKB dat er gezien de besmettingen niet moest gespeeld worden, zijn de meeste wedstrijden gewoon doorgegaan.  In de Topleague werd de wedstrijd BGW-Voorwaarts uitgesteld naar later datum.  Kleedkamers en douches gesloten, omkleden langs de lijn dan maar.  Het terras van Riviera/Deurne zat vol kijklustigen die naast de wedstrijd genoten van een laatste zondag met kantine.

Onze panters starten vlot scorend.  Het is al snel duidelijk dat de tegenstander hen niet veel in de weg zal leggen.  De vloeiende combinaties leveren na een kwartiertje reeds een 2-8 tussenstand op.  Genoeg voorsprong om de concentratie van onze spelers te laten verslappen, zodat de thuisploeg twee doeltjes dichter kan komen.  Daar blijft het bij, want als in het laatste kwart de voet weer op het gas gaat prijkt er bij de rust reeds een 10-punten-kloof op het bord.

Wie gehoopt had op een dertiger, komt er al snel achter dat die hoop tevergeefs is.  Riviera/Deurne kan niet en onze panters willen niet, zo lijkt het.  De tweede helft hobbelt saai naar zijn einde.  Beide partijen wisselen een beduidend aantal keren, zodat er langs onze kant de laatste 10 min. een halve B-ploeg tussen de lijnen staat.

Rick, wiens beurt het was om op de bank te zitten, zal het zich niet beklaagd hebben.  Dit was een non-match.  Een complimentje wil ik de thuisploeg toch wel geven : zij probeerden het korfballend op te lossen.  Hierdoor was er weinig of nooit sprake van knokduels, wat beide scheidsen een rustige namiddag bezorgde.
Geen verrassingen bij de 2 resterende Topleague wedstrijden Floriant en Kwik haalden de punten tegen resp. AKC/Luma en Sikopi.  Na 5 wedstrijden zien we al een duidelijke afscheiding aan de kop van het klassement met Floriant en Boeckenberg beide met 9 punten en de naaste achtervolger met 4 punten.
Nog een wedstrijd tegen Sikopi thuis als Corona het toestaat en in ieder geval met een gesloten foyer.  Daarna gaat de veldcompetitie in de kast tot na de zaalcompetitie, die mogelijk start op 14 november.  Afwachten wat Corona nog allemaal teweegbrengt.