Verslag : Boeckenberg A  – Floriant A : 21 - 22  (10-7)
A: Brent S (3+s), Joppe B (4+s), Tess V, Jolien H (1)
V: Sara G, Jordan DV (6), Thomas T (1), Tess M (4)
Wissel : Lucas DR, Lisa VG
Scheidsrechters : T. Van Goidsenhove, E. Mertens

De uitwedstrijden tegen onze panters verlopen voor Floriant niet echt vlotjes.  Eerst stak (wat anders) Covid stokken in de wielen, zodat die verschoven werd naar afgelopen woensdagavond.  Toen maakten de Oost-Vlamingen kennis met de legendarische Antwerpse Ring en dito files.  De spelers voor de B-ploeg druppelden langzaam binnen waardoor die match een kwartiertje later diende te starten.
Geen probleem voor de A’s, die op tijd aan de opwarming kunnen beginnen.  Bij Floriant bleef de grootste spelers, Lennert, op de bank.  Johannis kan zowat over zijn basis acht beschikken.  Op onze bank zitten twee herstellende dames, de ene net geopereerd aan de gebroken neus, de andere in afwachting van een kijkoperatie aan de knie.  Beide wensen we een spoedig herstel en weerzien tussen de lijnen.

Na het debacle tegen AKC/Luma ben ik nieuwsgierig naar de reactie van onze spelers.  De start toont duidelijk dat er gebabbeld is.  Er wordt vlot gecombineerd over 4 waarbij de 25 sec. goed gebruikt worden.  Op het scorebord houden beide ploegen mekaar in evenwicht tot 3-3 na 9 min.  Dan plaatsen onze panters een versnelling, mogelijk gemaakt door reboundoverwicht onder beide manden.  Na schoten van Jordan, Thomas en Brent neemt de coach van Floriant een time out.  Als Joppe er nog eentje bijdoet, verwisselt hij de heren tegen Joppe en Jordan van vak.  Jordan countert een doelpunt tegen Brent op een aflegger van Thomas.  Een raak schot van aan de zijlijn van Brent wordt niet toegekend voor verdedigd.  Een unicum in de Topleague, denk ik.  Het geeft de bezoekers de kans terug te komen tot 8-6.  Nadat Thomas mist van op de stip, schiet Jordan in dezelfde aanval wel raak.  Met iets minder dan 5 min. op de klok wordt het 9-7.  In dat laatste stukje van de eerste helft gaat het heen weer.  Enkel Joppe kan nog een aflegger van Brent omzetten voor de ruststand.

Opnieuw scoort Floriant in zijn eerste aanval.  Tess M. antwoordt onmiddellijk.  De schwung lijkt wat uit de ploeg, de combinaties lopen stroever en de plots is Floriant sneller op de bal.  Dat toont zich op het scorebord.  De bezoekers komen gelijk, nadat Jol een stip mist.  Ze komen zelfs op voorsprong.  De eerste 3 keren kunnen onze panters de goals van Floriant counteren.  Johannis grijpt in en brengt Lucas in de plaats van Thomas, Lisa voor Sara, die na het volgende fluitsignaal de plaats van Tess V inneemt.   Floriant volgt met een time out, een wissel en, belangrijker, met 2 doelpunten, 16-18.  We zijn halverwege de tweede helft.  Onze panters voelen de wedstrijd tussen de vingers wegglippen.  Ze reageren echter gepast.  Een schot van Brent wordt nog gecounterd.  In 3 opeenvolgende aanvallen wordt de achterstand omgezet naar een doeltje voor.  Vanaf nu is het nagelbijten en pogen de zenuwen te beheersen.  Driemaal komen onze panters een doelpunt voor, telkens kan Floriant effenen.  De minuten tikken ondertussen weg.  Op 3 min. voor het einde krijgt Thomas, die ondertussen zijn plaats terug heeft ingenomen, een nieuwe tegenstander.  Nog 2 min. te gaan als Floriant voor de derde maal gelijk maakt, 21-21.  Na de vakwissel schiet de laatst ingekomen heer van ver raak.  Tijd genoeg om nog tegen te scoren ?  Floriant speelt het slim en benut zoveel mogelijk tijd eenmaal in balbezit.

De verslagenheid bij onze spelers was groot na het eindsignaal.  Ze voelden zich bekocht na de beslissing ivm. een schotklokprobleem in de laatste aanval.  Of overheerste het gevoel dat er meer in had gezeten ?  Mogelijk.  Maar misschien haalden onze panters in het derde kwart niet het niveau van de goede eerste helft.  Dat stelde de bezoekers in staat om terug in hun matchritme te komen.  Daarna was het een dubbeltje op zijn kant dat jammer genoeg langs de verkeerde kant is gevallen.

Onze spelers krijgen twee weken de tijd om te bekomen van hun emoties.  Pas op 7 januari moeten ze terug aan de slag tegen Meeuwen in Kwik Indoor.

Aan allen een prettig eindejaar.