Verslag : Appels - Blauw Wit : 9 – 24  (4-13)
A: Lotte (3), Imke B (6), Kobe, Brent (2)

V: Imke D (2+s), Jelle (2), Urs (3+s), Ana (2)
Wissels : Thomas, Jan, Riet (2)

Scheidsrechter : T. De Gendt

Op mijn laatste bezoek aan de Sporthal van Appels (in Dendermonde) kan ik bij benadering geen jaar meer plakken.  Lang, lang geleden dus.  Na even zoeken naar de inrit van de parking moet ik binnen vaststellen dat er niet veel is gewijzigd : weinig ruimte rond en vooral achter het speelveld en de donkere bekleding van het plafond doet de zaal lager lijken dan ze is.  Alhoewel de kleedkamers wel open zijn, is douchen niet toegelaten.  De toegang tot de tribune op de rampart wordt door de oplettende uitbaatster van de cafetaria afgesloten gehouden.  Zowat iedereen is de kerstperiode goed doorgekomen.  Riet herstelt van een kleine kwetsuur aan de kuit en Lynn zit in quarantaine.

Blauw Wit speelt de eerste wedstrijd van het nieuwe jaar, net zoals Boeckenberg Top, tegen de hekkensluiter van de reeks.  In tegenstelling tot Meeuwen heeft de thuisploeg geen blitzstart in huis.  Integendeel.  Hun verre afstandsgeschut treft nauwelijks doel en andere scoringskansen worden amper afgedwongen of omgezet.  Onze blauwwitjes bouwen daardoor vanaf de start een riante voorsprong uit.  De opener is van Brent, gevolgd door een inloper van Lotte en een vrijworp van Urs.  Na een inloper tegen Brent gaan ze verder met een schot van Lotte, een door Imke B omgezette aflegger van Lotte, een strafworp in kerstverpakking voor Imke D, schoten van Urs en Brent en een wegtrekkertje van Imke B uit de korf.  Ben je nog mee ?  Het is ondertussen 1-9.  Na een stip voor Appels en een onnodige gele kaart voor Urs, noteer ik een schot tegen Kobe.  Imke B mist een stip, zet vervolgens wel een inloper om.  Na het vierde doelpunt van Appels, leggen Jelle, Ana en Lotte de ruststand vast.

De tweede helft is veel van hetzelfde.  Appels scoort een doelpuntje meer en Blauw Wit twee minder.  Tim begint al na 5 minuten, waarin nog niet gescoord is, te wisselen.  Hij brengt eerst Thomas en Jan voor Jelle en Kobe.  Later komen deze laatste twee de plaats innemen van Urs en Brent, waarbij ook Riet 10 speelminuten krijgt.  Veel opmerkelijks is er niet te zien noch weer te geven.  Misschien de door Urs omgezette strafworp ?  Op een seconde voor het eindsignaal mag Jelle het orgelpunt plaatsen met een inloper.

Met deze moeiteloze overwinning, met alle respect voor de tegenstander, sluit Blauw Wit de heenronde af.  Daar is nog wel een wedstrijd van te spelen, nl. tegen Vobako, op een nader te bepalen datum.  De volgende wedstrijden tegen Rijko en Vobako zijn belangrijk.  De laatste is ongeslagen.  Tegen Rijko moet het volgende week thuis beter kunnen dan de uitwedstrijd.  Veel zal afhangen van de inzet.