Verslag : Boeckenberg A – Putse A : 32 - 16  (13-9)
A: Brent S (3+s), Joppe B (1), Jolien H (4), Tess V (1+2s)
V: Jordan DV (2), Thomas T (3), Sara G (2), Lisa VG (3)
Wissels : Thias DV (1+s), Lauren S (1), Tess M (2), Lucas DR (s), Fauve VG (1), Seppe C, Rani VH (s), Tibo D (2)

Scheidsrechters : B. Wouters, S. De Jonghe

Zelfs de neutrale aanwezigen vroegen zich af waarom deze wedstrijd nog gespeeld moest worden.  Of leefde bij iemand, buiten bij Putse misschien, het idee dat onze panters met meer dan 12 doelpunten verschil van Putse zouden verliezen ?  Ondanks een vloot aan e-mails kon er geen meer geschikte datum gevonden worden om deze wedstrijd te spelen dan 3 dagen voor de kruisfinale.  Langs onze kant konden we enkel hopen dat geen van onze spelers een kwetsuur zou oplopen.

De eerste helft verloopt vrij evenwichtig.  Na een strafworp van Tess V en een schot van Brent kunnen de bezoekers zo’n 7 min. aanklampen, 4-3.  Daarna zorgen twee schoten van Jol, eentje van Thomas en van Sara voor een duidelijk verschil.  De coach van Putse neemt een time out.  De 4 doelpunten voorsprong blijven voorgoed op het bord.  Iedereen kijkt met spanning naar Sara als die door de enkel gaat.  Gelukkig kan ze verder.  Even lijkt de eerste helft al op een afstraffing uit te draaien, maar met 2 doelpunten in de laatste minuut kan Putse het leed enigszins verzachten.

De tweede helft heeft wat weg van een kermis doordat de bal 25 keer door de mand gaat en er liefst 15 wissels worden doorgevoerd.  Het mooiste doelpunt komt er na een zeer vloeiende combinatie die afgerond wordt door Tess M.  Ik kan begrijpen dat Jol haar vervanging op dat moment jammer vindt.  Met het maximum aantal wissels brengt Johannis beetje bij beetje zijn gehele kampioenen B-ploeg tussen de lijnen.  Die maakt het laatste kwart van de wedstrijd vol en heeft eigenlijk weinig moeite met de spelers van de bank van Putse.  Als ik het goed heb genoteerd scoort iedereen op Seppe na.

De supporters dankten de spelers voor hun prestaties tijdens de afgelopen zaalcompetitie met een staande ovatie.
Komende zaterdag gaat het tegen Floriant andere koek zijn.  Deze ploeg draait al een aantal jaren mee op het hoogste vlak en zal zeker gebeten zijn om een prijs te pakken.  Daarvoor zullen ze voorbij onze panters moeten.  Ik hoop, ondanks alle circulerende geruchten, op een faire wedstrijd, waarin de beste moge winnen.