Boeckenberg U13 A - ASKC U13 A: 6 - 1

Een goede voorbereiding is het halve werk.  Dus stuurde Rik mij vrijdag een e-mailtje ivm. de vrije worp die ASKC toepast.  Hij en zijn spelers zullen goed gelaarsd aan de wedstrijd beginnen.
Kwik Indoor is gevuld met blauwe en rode supporters, die elk een kant van de tribune bezetten.  De aanmoedigingen zullen de hele wedstrijd de zaal doen daveren.

Onze U13 wint de toss en werpt in.  De begininloper gaat net naast.  Daarna nemen de zenuwen het bij beide ploegen even over.  De kansen zijn schaars, de verdedigingen taai.  ASKC maakt het eerste doelpunt met een schotje van achter de korf.  De volgende aanval volgt dadelijk het antwoord van onze panters, 1-1.  De vakken draaien en opnieuw is het zoeken naar openingen.  ASKC drukt ook bij het uitverdedigen en dat resulteert in een paar onderscheppingen, zonder doelpunt.  Ook hun fameuze vrije worp wordt goed verdedigd en de schoten die er uit voortkomen gaan allemaal naast.  Het zijn onze panters die de wedstrijd in handen nemen.  Ondanks een aantal gemiste inlopers lopen ze uit in de score, zodat ze bij de rust twee doelpunten voorstaan.

De coaches van ASKC hebben duidelijk nadruk gelegd op verdedigen tijdens de rustbabbel.  Rik's ploeg laat zich niet van de wijs brengen en bouwt geduldig de aanvallen op tot de vrije kansen komen.  En die komen er niet alleen, ze worden ook omgezet.  Zo vergroten onze U13's langzaam maar zeker hun voorsprong.  ASKC probeert te antwoorden, maar hun doelpogingen willen niet door de mand.  Onder tijdsdruk proberen ze de lange bal, die te onnauwkeurig is en dikwijls buiten de lijn verzeild.  Met nog 2 minuten op de klok en 6-1 op het scorebord, stuurt Rik zijn volledige bank het veld op.  Ei zo na maken die nog een extra doelpuntje.

Na de eindbuzzer kon de viering losbarsten om deze verdiende overwinning.  In beide finales hebben de spelers van U13 zich ruim de sterkere ploeg getoond.  Een prestatie van jewelste.  Een dikke proficiat en geniet van deze titel.