Verslag : Boeckenberg A – Meeuwen A : 22 – 15 (12-6)
A: Tess V(3+s), Thomas T (3), Nikki S (2), Joppe B
V: Tine P (2), Tibo D (1+2s), Lisa VG (2), Lucas DR (4)
Wissels : Jordan DV (1)

Scheidsrechters : T. Vlaminckx, N. Pekaar

Een zonovergoten Sportcenter mocht al wat meer toeschouwers verwelkomen.  Bij mij vielen vooral de U17’ers op die vanaf een bank aan de zijlijn geïnteresseerd naar de wedstrijd keken.  De eerste thuismatch van onze panters tegen de runner up Meeuwen.  Lucas vertrok in de plaats van Jordan.  Joppe verhuisde van vak, waarschijnlijk omwille van de rebound.
Het B-team had na een gelijkopgaande eerste helft de punten gemakkelijk behouden.

Tess opent meteen van uit het achterveld.  Meeuwen effent tegen Lucas.  Onze dames nemen daarna het heft in en het scorebord onder handen met schoten van Tine, Lisa en Nikki.  Tess zet een stip om, maar is dan te laat in verdediging bij de vakwissel.  Lisa mikt het 6de damesdoelpunt op rij binnen.  Thomas is de eerste heer die de binnenkant van de mand raakt, 7-2.  De wedstrijd is net geen kwartier bezig.  De coach van Meeuwen begint te wisselen, op zoek naar een betere tegenstelling ?  Zijn spelers proberen terug te komen in de score.  Dichter dan 3 verschil geraken ze niet.  Onze panters kunnen telkens meteen tegenscoren.  Op 9 min. voor de rust schiet Nikki 11-6 binnen.  Scoren lukt langs beide zijden niet meer, buiten een schotje uit het achterveld van Voss in de laatste 2 min.

De tweede helft hobbelt met up’s and down’s naar de eindmeet.  Eerst lopen onze panters verder uit in de score, 16-9.  Vervolgens pikken de Trekvogels 4 doelpunten terug.  Jordan, ingekomen voor Joppe, met een inloper en Lucas, met opeenvolgende schoten, brengen rust.  Als Thomas er nog eentje bij schiet, neemt de coach van Meeuwen een time out.  Met 20-13 en 11 min. resterend op de klok is de wedstrijd gespeeld.  Beide teams scoren nog tweemaal voor de scheidsrechters het eindsignaal laten horen.

Deze ruime overwinning brengt de ploeg in de middenmoot van de rangschikking, waar Floriant bovenaan prijkt, als enige met 4 punten.  Over het schouwspel vandaag is weinig te zeggen, buiten misschien iets te weinig gescoord en iets te veel tegendoelpunten.  Laat ik dat maar aan het prille stadium van de competitie wijten.

Goed en minder goed nieuws uit het Blauw Wit kamp.  Goed : HMKC werd met een tiener naar huis gestuurd,15 – 25.  Minder goed nieuws :  Nina liep een zware blessure op aan de knie en moest naar het ziekenhuis voor onderzoek.  Hoe of wat, meer weet ik niet.  Veel sterkte en een spoedig herstel.