Verslag : AKC/Luma A - Boeckenberg A : 17 – 18 (10-11)
A: Tine P (2), Tibo D (5), Lisa VG (1), Joppe B
V: Tess V(2), Jordan DV (2+2s), Nikki S (1+s), Lucas DR
Wissels : Thomas T (2), Maline V

Scheidsrechters : T. Vlaminckx, N. Pekaar

Op deze zonovergoten zondag waren de parkeerplaatsen duur, door de werken en vooral door de vele bezoekers aan het Ter Rivierenhof en de redelijk talrijk opgekomen supporters.  Door winst kon de thuisploeg zich samen met Floriant lichtjes afscheiden in het klassement.  Aan onze panters de opdracht om bij de kopgroep te blijven.  Thomas start op de bank, Lucas neemt zijn plaats in.

AKC/Luma scoort in de eerste aanval, waarna onze panters het overnemen met doelpunten van Tibo, Nikki en Jordan.  Na een schot tegen Lucas, een gemiste strafworp van Tibo en een stip van AKC staat de score alweer netjes in evenwicht, 3-3.  Tess neemt de vakwissel meent revanche met een inloper.  Nikki wordt tegenhouden en mag naar de stip, na een time out van de thuisploeg.  Na een schot van Tibo staan we opnieuw 3 punten voor.  Niet voor lang, want de thuisploeg scoort onmiddellijk tegen.  Na dit vurig openingskwartier lijken beide teams naar adem te happen.  De strakke verdedigingen dwingen de aanvallers tot extra inspanningen om vrij te komen, terwijl ook de duels onder de korf aardig wat kracht en inzet vergen.  Een en ander zorgt voor stevige contacten met onderbrekingen voor verzorging in het verdere verloop van deze wedstrijd.  Na zo’n 7 min. pakt AKC de draad weer op en effent in 2 aanvallen de score, 6-6.  En erover, met een stip tegen de opspringende Lucas.  Nu gaat het rode bordje van Johannis de lucht in.  Tine effent.  Shiara D, volgens mij lichtjes gekwetst, wordt vervangen.  Jordan wordt foutief gehinderd op inloper en scoort van op de stip.  Tegen Tine, Tess en Lucas neemt AKC in 3 opeenvolgende aanvallen het heft in handen.  Tess mildert, maar een misverstand in de rebound tussen Joppe en Tibo behoudt het verschil.  Ondertussen staat de klok stil op 2 min.  Tine schiet de aansluiter binnen, die ook de ruststand wordt als Jari net voor affluiten een stip mist.

Na deze boeiende eerste helft is het duidelijk dat er vandaag voor geen van beide teams een ruime overwinning inzit.  Nochtans kan de thuisploeg 2 doelpunten uitlopen, nadat Lisa in de eerste aanval een stip mist.  Onze panters buigen deze achterstand om in een voorsprong met een schot van Thomas, ingevallen voor Lucas, een schot van Lisa en Tibo en een strafworp van Jordan.  Tussendoor hebben beide ploegen wissels doorgevoerd.  Halverwege de tweede helft wordt het met een schot tegen Tibo voor de zoveelste maal gelijk, 14-14.  AKC neemt weer de leiding met schot tegen Lucas, waarna net zoals in de eerste helft er een scoreloze 8 minuten volgen.  Johannis wisselt in die periode tweemaal en neemt een time out.  Tibo mikt de gelijkmaker door de mand, hierin gevolgd door Thomas en Jordan, op een aflegger van Thomas.  Twee doelpunten voor, geen 4 min. meer op de klok.  Op 2’15” komt de aansluiter tegen Thomas, maar de volgende aanval brengt Tibo rust.  AKC kan dadelijk tegenscoren.  Het wordt zenuwachtig nagelbijten en wachten op het verlossend fluitsignaal van de scheids.

De ontgoocheling bij de thuisploeg evenaarde, oversteeg misschien, de vreugde bij onze panters.  Dit was een kraker tot op het einde, waarbij winst voor beide ploegen of een puntendeling erin zat.  Gelukkig viel het dubbeltje langs onze kant,  Niet zonder de voortdurende inzet gedurende de volle 70 minuten.  Het geeft aan dat het vormpeil van de ploeg in stijgende lijn gaat.  Proficiat.
Vrijdag gaan onze panters bekeren op Voorwaarts.  Een revanche voor de uitsluiting van vorig seizoen ?  Op zondag ontvangen we Putse, tevens de laatste wedstrijd van de heenronde van de veldcompetitie.