Verslag : Putse A - Boeckenberg A : 23 – 18 (10-8)
A: Tine P (5), Lisa VG (2), Joppe B (2), Lucas DR (s)
V: Tess V (2), Jordan DV (1), Nikki S (4), Thomas T (5+s)
Wissels : Tibo D, Dennis DV

Scheidsrechters : D. Mertens, D. Van den Bergh

Na de uitschakeling in de bekercompetitie afgelopen vrijdag, zijn de vakken lichtjes herschikt tegenover de wedstrijd tegen AKC/Luma.  Tibo is verhuisd naar de bank, terwijl Lucas naar het andere vak is gegaan om plaats te maken voor Thomas.  Tegen Putse, de voorlaatste in de rangschikking, zou deze shuffle geen probleem mogen geven.
De weergoden blijven ons goed gezind, want de zon zorgde alweer voor heerlijk korfbalweer.

Het duurt een paar minuten voor ik het eerste doelpunt kan optekenen : een schot van Tine, die vandaag bijzonder scherp afwerkt.  Het zullen trouwens onze dames zijn die met 13 stuks het merendeel van de doelpunten voor hun rekening nemen.  Dat blijkt ook als Tess na de gelijkmaker een fraaie inloper binnenlegt.  Onze panters slagen er het eerste kwartier overigens niet in een kloofje te maken op het scorebord.  Hoewel ze steeds eentje voorkomen, blijft nummer 2 te lang uit zodat de bezoekers tot 5-5 het evenwicht kunnen houden.  Het vlot aanvallend niet al te goed, misschien mede door de verdediging van Putse.  Vooral in het tweede aanvalsvak zijn de doelkansen raar, de onderscheppingen legio en de rebound moeilijk.  Frustratie alom.  Gelukkig houdt onze verdediging stand en kan Thomas na de 6-5 zo’n 8 min. later ook de 7-5 binnen mikken.  Putse neemt meteen een time out.  Na een schot van Tine, een stip tegen Jordan en een schot van Thomas dreigt Putse nog voor de rust gelijk te komen.  Een schot van Joppe legt de ruststand vast.

Moesten we in de eerste helft 2,5 min. wachten op het eerste doelpunt, in de tweede duurt het 6 min. voor Tess de binnenkant van de mand vindt.  Het lijkt wel het signaal voor een losbarsting waarin onze panters nog 7x scoren op 10 min.  Putse antwoordt slechts eenmaal en ziet zich plots 9 goals in het krijt staan.  De Puttenaars geven zich niet zomaar gewonnen.  Drie schoten en een time out later, 18-12, stoppen Nikki en Thomas deze remonte.  Weer volgen 3 doelpunten van de bezoekers op rij.  Het rode bordje van Johannis gaat de hoogte in.  Zijn spelers even een korte adempauze geven.  Het lijkt me wel dat de bekerwedstrijd aardig wat krachten heeft gekost en dat begint nu mee te spelen.  Gelukkig heeft Nikki haar schot terug gevonden, daarin geholpen door Lisa, 22-15.  Jordan vraagt zelf om zijn wissel, zodat eerst Tibo en later Dennis, voor Lucas, tussen de lijnen komen.  Ondertussen heeft Putse alweer 3 doelpunten gescoord en de kloof verkort tot 4 doelpunten.  Met nog 5 min. op de klok lijkt de tijd tekort om deze achterstand nog goed te maken.  Zeker als Joppe, net als in de eerste helft, het laatste puntje op het bord laat zetten na een knappe rebound van Tine.

Na een rommelige eerste helft behaalden onze panters een ruime zege, dank zij een fikse tussensprint op het scorebord in het eerste kwartier.  Ik val graag in herhaling om de prestaties van onze dames in de verf te zetten.  Ze lieten zich niet enkel gelden op het scorebord, maar knapten ook verdedigend hun taak met glans op.  Proficiat.
De kraker bij onze achterburen eindigde op een gelijkspel, zodat Floriant met een puntje voorsprong aan de kop blijft in de rangschikking.  Volgende week is deze ploeg te gast bij het Boeckenberg Sportcenter voor de laatste wedstrijd voor de zaalcompetitie start.  Benieuwd of onze panters revanche kunnen nemen op eigen veld.