Bekerwedstrijd U19 d.d. 19/10/2022: Boeckenberg A - Borgerhout/GW A (20-15)

De laatste wedstrijd op het veld voor dit jaar was er eentje voor de Beker van België. We kregen daarvoor de Zebra's op bezoek en laat dat nu net de ploeg zijn, waarmee we na onze vorige ontmoeting nog een eitje te pellen hadden. Konden we dezelfde gretigheid aan de dag leggen als tegen Floriant? Of liggen avondwedstrijden onder druk ons iets minder en zou het moeilijk worden? Het antwoord was meteen duidelijk: gemakkelijk zou het niet worden, maar grinta was er zeker.

Aanval: Jander – Julie – Mado – Tobias

19-15 penalty Mado

WISSEL Julie => Evi

20-15 inloper Rik na pas van Sterre

Het eerste shot van de wedstrijd zat meteen, de bal dan even naar het andere vak, maar vervolgens een tweede shot langs onze kant dat raak was. En zo stond het na enkele minuten 2-0. Het duurde dan tot in de 9e minuut eer Borgerhout ook de binnenkant van de mand vond en op gelijke hoogte kon komen. De volgende 10 minuten werd er gescoord, maar meteen ook tegengescoord. Na een eerste time-out leken we even de rol wat te lossen, waardoor Borgerhout iets meer kansen kon afdwingen, maar iedereen bleef rustig. Na 28 minuten konden we voor het eerst een 2-punten kloofje op het bord zetten en kregen we de wedstrijd steviger in handen. We gingen uiteindelijk de rust in met 12-9.

Na de rust kwamen we in ieder geval opnieuw verbeten uit de kleedkamer. Net zoals in de eerste helft werd er gevochten voor elke bal. Heel wat spelers hebben de grasmat van heel dichtbij gezien om de bal toch maar in eigen rangen te houden. Vallen, duiken, rollen, op de bal gaan liggen, enz. Alle registers werden open getrokken. Het was een genot om de grinta bij de ploeg te zien.

Na 13 minuten in de 2e helft en gefocust korfballen hadden we een ruime voorsprong van 17-10 te pakken, de winst was dus binnen handbereik. Borgerhout kon echter met 4 doelpunten op rij milderen tot 17-14. Een extra time-out dan maar, om het geweer van schouder te wisselen en ervoor te zorgen dat we de wedstrijd niet meer uit handen zouden geven. En zo geschiedde. Borgerhout kon niet meer dichterbij komen en we sloten deze wedstrijd verdiend met 20-15 af. Opnieuw een knappe prestatie van onze U19'ers. Ze mogen het in april volgend jaar in de halve finale opnemen tegen Leuven. Maar eerst duiken we de zaal in voor hopelijk nog meer moois van dit team. Goed bezig, jongens en meisjes!

Beker U19 Boeckenberg A - Borgerhout/GW A