Verslag zaalfinale Boeckenberg – Borgerhout/GW : 24 – 15  (16-9)
A: Tess (s), Tinne (2), Jordan (2+2s)/Lucas (2), Tibo (4+s)

V : Nikki (4), Lisa (3+s), Joppe (s), Thomas (1)

Na een wisselvallige zaalcompetitie met enkele “ups” maar ook (te veel) “downs” werd vorige week enigszins verrassend in de halve finale met overtuiging afstand genomen van torenhoog titelfavoriet Floriant.  Vraag was dus of onze panters hier nog een bisnummer aan konden breien ?

We missen onze start alvast niet.  In de eerste aanval schiet Tinne meteen raak en in de volgende aanval is het opnieuw prijs met een schot van Tibo.  Hij incasseert ook direct een schot, maar in de volgende aanval is Nikki aan het kanon (3-1).  Tibo knalt opnieuw raak en met een schot achter de korf  Tegen Joppe draaien de vakken opnieuw.  Dank zij onze uitstekende verdedigende druk en een zwakke afwerking heeft Borgerhout/GW het moeilijk om in zijn spel te komen.  Met een schot van Lisa, een vrijworp van Jordan die mooi afgelegd wordt op Tibo en een strafworp van Jordan stomen we door naar 7-3.  Er zijn dan nauwelijks 8 minuten gespeeld …  De voet gaat echter niet van het gaspedaal en met inlopers van Lisa en Nikki komt er voor het eerst zelfs een 6-puntenkloof op het bord (9-3).  De zebra’s kunnen er maar weinig tegenover stellen en met de inbreng van Glen Pauwels en enkele heren van vak te wisselen probeert de coach van BGW het tij te keren.  Met vrijworpen van Jordan en Nikki houden we de 6-puntenkloof vast (11-5).  Jordan zet nog een strafworp om, maar heeft even later verzorging nodig wanneer hij na een stevig duel onzacht met het achterhoofd op de grond valt.  Wanneer Nikki een rebound probeert door te spelen naar de vrijstaande Lisa is een stip het logische gevolg.  Lisa zet feilloos om (13-6).  Met schoten van Tinne en Lisa behouden we onze riante voorsprong (15-9).  Nu is het de beurt aan Tess om zich met een stip ook op het scorebord te plaatsen en dit is meteen ook de ruststand (16-9).

Wat een eerste helft met heel veel intensiteit, inzet en wilskracht !  Het “gameplan” lijkt perfect te werken en ook onze scherpte voor de korf zorgt voor een ruime (geruststellende?) voorsprong aan de rust.

Het watertje heeft de zebra’s blijkbaar niet echt geïnspireerd, want het zijn onze panters die na 5 minuten via schoten van Tibo, Thomas en Lucas (ingevallen voor Jordan) verder uitlopen naar 19-10.  BGW kan geen vuist maken en met een strafworp van Tibo en schoten van Lucas en Nikki lijkt de buit halfweg de tweede helft definitief binnen (22-13).  Lucas, met een uitstekende invalbeurt, mist helaas nog een strafworp.  Jordan komt terug in zijn plaats en zet even later een vrijworp om.  Vijf minuten voor het eindsignaal is het tijd voor een rondje applausvervangingen : Tibo mag naar de kant en even later is het de beurt aan Nikki die haar carrière mag afsluiten met een tiende zaaltitel.  Een mooier afscheid bestaat niet.  Het slotakkoord is voor Joppe die met een strafworp ook zijn doelpuntje meepikt.

We spelen een sterke wedstrijd waarin we op een volwassen en slimme manier onze eigen sterkten ten volle uitspelen in functie van de tegenstander.  Chapeau aan alle spelers en staf om dit zo neer te zetten en uit te voeren.  Wie aan het begin van het seizoen luidop had durven dromen dat we de zaalfinale zouden spelen, laat staan winnen, riskeerde geïnterneerd te worden wegens geesteswaanzin . Marco Borsato heeft het helemaal verkeerd “de meeste dromen zijn bedrog” .  Niet dus…

Marc S

Onder deze link vind je enkele foto's van de wedstrijd