Verslag : Boeckenberg – Scaldis : 17 - 13 (11-5)
A: Nikki S (1+s), Sara G, Glenn G (2), Nick J (5)
V: Karen VC (1), Matthi D (2), Jesse DB (3+2s), Fauve VG
Wissels : Tine P
Scheidsrechter : K. Meeus

De start van de terugronde en tevens de laatste wedstrijd op het veld voor de start van de zaalcompetitie : iedereen lijkt al te hunkeren naar de warme en droge sporthallen. Want, bleef het in de eerste helft nog droog, de koude wind deed menig toeschouwer en bankzitter huiveren.  De tweede helft startte in de regen en kreeg bij posen een buitje, wat duidelijk zijn invloed had op het spelpeil.  Kwam erbij dat de coaches verkozen om te spelen op het meer aan de elementen bloot gestelde C-veld uit vrees dat de enkele bultjes en gleuven rond het achterste ovaal voor kwetsuren konden zorgen.  Door de tegenstelling, Matthi verdediging op D. Peeters, ging het vak van Nick aanval op.

De wedstrijd start evenwichtig met een licht voordeel voor Scaldis dat iets sneller tot scoren komt. Een inloper tegen Matthi wordt gecounterd door een schot van Nick.  Toch onze panters aan de koord als Matthi een aflegger van Jesse omzet.  Na de volgende aanval en een omdraaier tegen Sara staan we opnieuw in de beginopstelling.  Goffa zet een aflegger van Nick om, die de volgende aanval ook raak mikt.  Scaldis zet de achtervolging in met een schot tegen Nikki.  Karen pikt lopend een rebound op en deponeert de bal netjes in de mand.  De volgende twee aanvallen zijn ook raak : een schot van Goffa en een van Nikki.  Goffa krijgt meteen een inloper tegen.  Matthi behoudt op schot het verschil, maar krijgt er ook een tegen na de vakwissel, iets over halverwege de eerste helft.  Het is even wachten tot Jesse met een inloper 10-5 scoort.  Die score lijkt wel op het bord gebrand.  Langs onze kant willen de ballen er niet in en verdedigend maakt het vak van Nick het de tegenstander erg moeilijk, met vele slechte passen en verloren ballen tot gevolg.  Met nog 5 min. te gaan mag Jesse naar de stip voor een fout op zijn inloper.  Hij legt de ruststand vast.

Scaldis begint meteen aan het tegenoffensief. De eerste twee aanvallen zijn raak.  Tussenin zag ik een schot van Nikki uit de mand draaien.  Plots vindt Jesse de mand, met 2 schoten in evenveel aanvallen zorgt hij opnieuw voor de 6 verschil.  Hij krijgt er na de vakwissel een tegen, maar Nick bewaart het verschil.  Opnieuw komen de Nachtegalen opzetten met twee schoten tegen Goffa.  Ze hebben er een kleine 9 min. over gedaan.  Nick scoort dadelijk tegen, maar nu behoudt Scaldis het verschil via een schot van D. Peeters.  De volgende aanval rolt een bal uit inloper van Jesse tergend lang en langzaam over de mand en naast.  Tine komt in de plaats van Fauve.  Er staan nog 7,5 min. op de klok.  Scaldis dreigt met een schot tegen Goffa.  Als Jesse in rebound de bal uit handen wordt geduwd door een dame, zet hij de stip zelf om.  D. Peeters schiet opnieuw raak, er staan minder dan 5 min. op de klok.  Gelooft Scaldis er nog in ?  Als er de volgende minuten geen doelpunt meer valt, wordt de overwinning van onze panters bevestigd met een strafworp omgezet door Nikki.

Geen sprankelend korfbal waar de supporters zich konden aan opwarmen. Te veel slechte passen, mislukte combinaties, gemiste kansen zorgden voor een rommeltje waar onze panters het best uitkwamen.  Belangrijk was het om deze 2 punten mee te pakken voor we de volgende 5 maanden onder dak doorbrengen.