Verslag Blauw Wit A - Neerlandia A : 18 - 8 (7-4)
A: Jan (1), Kobe (5), Yentl (3), Karo (1)
V: Brent (1+s), Thomas, Nina (4), Imke (2)
Wissels : geen
Scheidsrechter : Kurt Broothaers

Met Neerlandia krijgen we een van de medeleiders op bezoek. Onbekende medeleiders overigens. Het is dus koffiedik kijken wat dit tussen de lijnen gaat geven. Qua gestalte lijken de bezoekers alvast het overwicht te hebben. Afgaande op de oefenwedstrijd van woensdag tegen Meeuwen B zijn onze blauwwitten alvast in goede doen. En voor de wedstrijd in ieder geval van plan hun huid duur te verkopen.

Een belangrijke match start start gewoonlijk met een uitgebreide studieronde. Dat is vandaag niet anders. Beide teams tasten mekaar af en mede door de gespannen zenuwen zien we in de eerste 5 min. een aantal foute passes en vooral schoten die te kort zijn. De bezoekers openen de score na slecht uitwerken. Een minuut later kan Kobe uit vrijworp effenen. Hij krijgt een inloper tegen, nu gecounterd met een schot van Imke. Verdedigend en rebounded staan onze blauwwitten sterk. Ze kunnen dit halfweg ook verzilveren via een schot van Karo en een van Kobe. Neerlandia prikt even tegen, waarna een strafworp voor fout op een schot van Imke en omgezet door en een schot van Yentl en een van Kobe voor een duidelijke voorsprong zorgen, 7-3. Ondanks de achterstand blijft Neerlandia zwaar pressen op het uitwerken. Dit resulteert in tweemaal balverlies en een onnodige tegendoelpunt vlak voor het einde van de eerste helft.

Eenmaal uit de kleedkamer starten onze blauwwitten sterk met een inloper van Nina en een schot van Yentl. De coach van Neerlandia probeert zijn ploeg op de rails te krijgen door in de loop van de tweede helft 6 wissels door te voeren. Kobe schiet 10-4 door de mand en Frank neemt een time out om zijn spelers op de 6 doelen verschil te wijzen. Een behoudener speelwijze dringt zich op om de controle over de wedstrijd te houden. Belangrijker is dat onze spelers alle goals van de bezoekers dadelijk counteren. Zo blijft het verschil behouden tot er nog 9 min. resten op de klok, 14-8. Daarna zijn enkel onze blauwwitten die de bal nog door de mand krijgen en zo een schitterend resultaat behalen.

Een mooi en verdiende overwinning, die niet alleen aanvallend maar ook, en misschien wel vooral, in verdediging tot stand kwam. Neerlandia had het daar moeilijk mee en toonde ten gevolge daarvan vooral een groot gebrek aan schotkracht. Een puike prestatie van het ganse team met een fiere coach. Proficiat !