Verslag : Boeckenberg – AKC/Luma : 21 - 26 (10-17)
A: Sara G, Nikki S (2+s), Lucas DR (1), Nick J (1)
V: Karen VC (1), Tine P (1), Matthi D (3), Jesse DB (4+5s)
Wissels : Thomas T, Jolien H (1), Lisa VG (1)
Scheidsrechters : D. Mertens en B. Elewout

Na een goede start werd het voor onze U19 achtervolgen in de tweede helft. Dank zij een felle eindspurt naderden ze tot op een goaltje, 20-21.  Onze B-’s achtervolgden quasi een hele wedstrijd, maar hun eindspurt leverde in een zinderend slot wel een puntje op, 20-20.  Het orgelpunt moest dus van onze fanions komen, die na de totale black out in de laatste 18 min. tegen Voorwaarts iets goed te maken hadden.  Hetzelfde gold eigenlijk voor AKC/Luma dat tegen Borgerhout/GW geen vuist kon maken.  Davor startte met dezelfde acht als in Edegem.

Het moge duidelijk zijn dat de bezoekers lessen hebben getrokken uit hun vorige wedstrijd. Als een pletwals gaan ze over onze bleke panters heen.  Na 10 min. staat het 1-7, ons enige doelpunt komt uit strafworp voor fout op een inloper van Sara.  Ook de tweede goal komt er van op de stip, na een fout op de inlopende Nikki, die zelf omzet.  Dank zij 2 doelpunten van Jesse krijgen de supporters even de illusie dat onze panters kunnen terugkomen.  Kleiner dan 4 kunnen ze het verschil echter niet krijgen.  AKC/Luma blijft veel explosiever en brengt zo ook meer gevaar voor de korf.  Dat uit zich uiteindelijk met een verschil van 7 goals aan de rust.

Alhoewel Matthi in de tweede aanval na hernemen scoort, blijft het 25 minuten achtervolgen zonder echt veel dichter in de score te komen. Bij een duel aan de achterlijn verzwikt Sara haar voet en wordt vervangen door Lisa.  Even daarvoor is ook Jol al tussen de lijnen gekomen in de plaats van Tine.  Het zijn de scheidsrechters, en de protesten van AKC/Luma op die wedstrijdleiding, die nog het meeste aandacht naar zich toe trekken.  Een tegenstrijdige beslissing, daarna nog eentje met overleg, niet direct wat we van de nieuwe manier van scheidsrechteren verwachten.

Misschien toeval, maar ik zag tijdens de tweede helft al enkele pantersupporters naar de uitgang trekken. Ze hielden het ruim voor het eindsignaal voor bekeken.  Er is dringend veel werk aan de winkel, want van dit soort prestaties wordt niemand vrolijk … behalve de tegenstander.