ASKC A – Boeckenberg A (8 - 10)

Bij aanvang zien we 2 scheidsrechters opwarmen, een try-out voor de Herentals wedstrijden zo bleek, 4 ogen zien meer ...  Het wordt een spannende wedstrijd, die vooral overschaduwd wordt door zeer fysiek spel, waar naar ons inziens niet correct op ingegrepen wordt.

De eerste helft verloopt niet goed.  We lijden veel balverlies, slechte passing en hebben het moeilijk om de steun in te nemen.  We rusten met een 4-4 tussenstand.

De tweede helft zijn onze duels agressiever en komen we beter in de wedstrijd.  Doch ASKC blijft aankampen en het wordt 8-8 op 4 minuten van het eindsignaal.  Senne zet genadeloos een strafworp om en we komen op voorsprong, 8-9.  In de laatste minuut legt Senne vanop afstand de eindcijfers vast, 8-10.

Een zeer gelukkig team, dat letterlijk en figuurlijk gestreden heeft om deze match te winnen en een stapje dichter te zijn bij het felbegeerde Herentals ticket.

Dit zou een sleutelweekend worden, met 2 belangrijke wedstrijden.  We moesten zelf revanche nemen tegen ASKC, waar we in de heenwedstrijd met 6-9 van verliezen.  Een wedstrijd die we altijd moesten winnen en die ons nu in de slotfase zuur zou opbreken.  Onze tegenstander (Temse) wint, onverwacht, tegen Vobako met 13-12.  Dat wil zeggen dat we na deze voorlaatste wedstrijd nog steeds op gelijke hoogte staan met Temse, we hebben allebei 14 punten. Enkel het doelsaldo zit lichtjes in ons voordeel (+6).  Volgende week wordt dus belangrijk.  Wij spelen tegen Kwik, een geroutineerde ploeg met tweedejaars en Temse speelt tegen ASKC.

De Trainers,
Tommy & Pascale