Verslag : KCOV A – Blauw Wit A : 17 - 18  (6-11)
A: Kobe (1+s), Jan (2), Karo (3), Janne
V: Nils (1), Thomas (3), Imke (4), Yentl (3)
Wissels: Brent

Deze voorlaatste wedstrijd van de zaalcompetitie ontmoetten we KCOV, de op één na laatste in het klassement met slechts 4 gewonnen wedstrijden op hun palmares.   Met nog 1 week te gaan voor onze allesbeslissende wedstrijd volgende week tegen Spartacus, stelde Frank een vertimmerde ploeg op.  Zo startte Nils in de plaats van Brent, werd Yentl van vak verwisseld ter vervanging van de nog geblesseerde Nina en trad Janne aan in het eerste aanvalsvak.  Gezien de positie van KCOV in onze reeks zou deze wedstrijd op papier een meer dan haalbare kaart moeten zijn, doch het verleden leerde al meermaals dat geen enkele tegenstrever bij voorbaat onderschat mag worden.

KCOV bewijst deze stelling al meteen door al vrij snel op 2-0 voorsprong te komen. Thomas neutraliseert met 2 rake schoten.  In de volgende aanval brengt Karo ons op voorsprong, 2-3.  Halverwege deze eerste helft krijgt KCOV 2 strafworpen mee tegen Kobe en Thomas, maar deze gaan allebei de mist in.  Een penalty langs onze kant, omgezet door Kobe, en een vrijworp van Karo brengen ons op 2-5, onmiddellijk beantwoord door een schot van KCOV.  Imke vergroot via schot onze voorsprong tot 3 punten, maar de derde strafworp van KCOV tegen Nils gaat deze keer wel door de mand, 4-6.  Met nog 8 minuten op de klok wordt het nu wel de hoogste tijd om een deftige kloof te gaan maken, wat gelukkig ook gebeurt via een inloper van Jan en schoten van Imke, Nils en Kobe.  We gaan met een comfortabele tussenstand van 6-11 de rust in.

Na de pauze komt Brent tussen de lijnen in de plaats van Nils. KCOV raakt nog een puntje dichterbij via schot maar dan kleurt het scorebord Blauw Wit via 2x Yentl en een schot van Jan waardoor we met dubbele cijfers op rozen lijken te zitten, 7-14.  Die rozen verwelken echter als sneeuw voor de zon, want in een mum van tijd knokt KCOV zich opnieuw in de match via vrijworp en 4 schoten, tussendoor gecounterd door een vrijworp, omgezet door Imke voor een fout op Brent, en een schot van Karo.  Onze voorsprong is hiermee geslonken tot 4 punten, 12-16.  Met nog 12 minuten resterende tijd wordt ‘ red alert ‘ afgekondigd om de voorsprong niet verder prijs te geven, doch het licht gaat uit bij Blauw Wit.  Er volgt een onrustwekkende fase van ondermaatse passing, slechte organisatie, ondoordachte keuzes en dom balverlies waarvan KCOV gretig profiteert via maar liefst 5 schoten, tussendoor gecounterd door Imke, 17-17 …  Met nog een anderhalve minuut op de klok hebben we onze voorsprong dus onbegrijpelijk volledig verkwanseld en wordt het totaal tegen alle verwachtingen in plots nog alles of niets voor Blauw Wit.  Brent kan ons opnieuw op voorsprong brengen via strafworp, maar mist.  Gelukkig weet Yentl het daaropvolgende schot wel te verzilveren, waardoor we alsnog een puntje op voorsprong komen.  Gelukkig was het KCOV-salvo ook opgebruikt, want ondanks hun verwoede pogingen viel er in hun laatste aanval niets meer te rapen.

Onze supporters schreeuwden zich schor om in de laatste minuut de rust te bewaren en verstandig rond te spelen, doch de scheids floot deze actie af wegens “ ophouding van het spel “. Tandenknarsend moesten we dus toezien hoe KCOV met nog 8 seconden op de klok de ultieme kans op de gelijkmaker kreeg, die gelukkig naast ging …

Een kleurloze, moeizame wedstrijd van onze Blauw Witten, zonder grinta, waardoor we het onszelf onnodig moeilijk maakten en een ploeg uit de onderste regionen van het klassement zomaar aanspraak lieten maken op de winst ! Hopelijk herpakken we ons en staan we volgende week strijdvaardig op het veld wanneer in onderling duel met Spartacus zal moeten uitgevochten worden wie rechtstreeks promoveert.  Spartacus verloor dit weekend dan wel tegen Aalst waardoor we opnieuw met 2 punten verschil bovenaan staan, maar bij eventuele winst volgende week tegen Blauw Wit palmen zij nog finaal de leiderspositie in.  Suspense verzekerd volgende week in Berendrecht !

reporter ad interim
Patricia