Verslag : HMKC A - Blauw Wit A : 25 - 12 (13-6)
A: Brent (1), Yannis (2), Lynn (1), Yentl

V: Jelle (1+s), Nils (1), Imke (1), Sophie (2)
Wissels: Domien (2)

Na de openingszege van vorige week en na het Bekerdebacle van afgelopen vrijdag moesten we vandaag partij geven aan titelfavoriet Hoboken Mercurius, een fysiek sterke, ervaren ploeg met potige heren en enkele scherpschutters in hun rangen.   Op papier zeker geen hapklare brok voor onze jonge ploeg, dus starten we aan de wedstrijd onder het motto: “ons vel lastig en duur verkopen“.

Dat we het vooral onszelf lastig zouden maken bleek al vroeg in de eerst helft.   De eerste 5 minuten verlopen rommelig aan beide kanten waarin HMKC twee vrijworpen en een strafworp laat liggen en ook wij onze inloper en vrijworp evenmin door de mand krijgen.  Nadien vindt onze tegenstander wel de mand terwijl onze aanvallen niet vlotten door gebrek aan loopwerk en te grote foutenlast in de passing.   In verdediging waren we ook weer in hetzelfde bedje ziek als vorige vrijdag door te weinig voorverdediging op de steun, waarvan de doorgewinterde HMKC-spitsen optimaal wisten te profiteren via schoten van buitenaf.   Na enkele vermijdbare tegengoals door dom balverlies in het uitverdedigen, een penalty en een gemiste vrijworp langs onze kant, prijkt er na een kwartier spelen al een droge 5-0-stand op het bord.  Even later kan Brent, via een knappe combinatie met Yentl, op doorloper dan toch de 0 van het bord halen, gecounterd door HMKC en gevolgd door schoten van Sophie en Yannis, 6-3.  Onze tegenstander blijkt toch nog niet relax achterover te leunen want Vero mist zowaar haar tweede strafworp in een reeks van drie, maar neemt even later revanche tegen Imke via schot, 7-3.  Onze heren incasseren daarop 3 schoten en ook Vero knalt opnieuw binnen, 11-3.  Na fout op Nils weet Imke haar vrijworp te verzilveren en zet Jelle zijn zelf verdiende strafworp netjes om, 11-5.  Vero geraakt op dreef en dient nogmaals tweemaal van repliek.   Na nog een strafworp om onze oren gaan we de rust in met 13-6.

Na de rust drukt Hoboken de turboknop nog wat dieper in via liefst 7 treffers, met tussendoor Yannis en Nils even aan het kanon, 20-8.  Ook Lynn kan nog even tegenprikken, Nils krijgt een schot tegen en Yannis wordt vervangen door Domien.  Ons mooiste damesdoelpunt vandaag wordt gescoord door Sophie vanuit een prima vrijworpcombinatie op pas van Imke, 21-10.  In de slotfase is Domien nog tweemaal aan zet via schot, maar we krijgen we er dubbel zoveel tegen wat resulteert in een eindstand van 25-12.

Dat we vandaag niet zouden winnen, zelfs al waren we voltallig, stond al in de sterren geschreven.   Dat de nederlaag iets minder prominent zou uitpakken, konden we enkel hopen.   We maakten het ons echter opnieuw nodeloos moeilijk door ondermaatse passing en te hoge foutenlast in verdediging waarvan een door de wol geverfde ploeg als HMKC natuurlijk dik profiteert.  In verdediging zullen we de komende wedstrijden veel meer met en voor elkaar moeten samenwerken om de gevaarlijkste schutters van onze tegenstander uit de mand te houden.  Vooral in de voorverdediging op de steun en in de communicatie naar elkaar zullen we hierbij meer dan een paar tandjes moeten bijsteken.  Even laten bezinken, kopjes resetten en focus op volgende week met onze eerste thuiswedstrijd tegen Rijko !

Patricia