Verslag BvB : Boeckenberg – Temse (+2) : 21 - 14  (11-7)
A: Jesse DB (7+2s), Thias VL (1), Sara G, Lisa VG (1)
V: Brent S (6), Lucas DR, Jolien H, Nikki (2+2s)
Wissel : Thomas T, Tine P
Scheidsrechter : R. Dardenne

Commotie over het startuur van de tweede wedstrijd van de Beker.  Op de website van de KBKB prijkte 20u30, terwijl in het bestand van CWZ dat per e-mail aan de clubs werd toegestuurd 20u stond vermeld.  Een reeks telefoontjes maakte een en ander duidelijk, de scheidsrechters werden verwittigd zodat beide ploegen om 20u in slagorde het terrein opliepen.  Dat kon ik nog net zien, nadat ik me door de file op de E313 had gewurmd.
Een ondertussen langs herenkant sterk gewijzigde ploeg overigens.  De kwetsuur van Rick vraagt een maand herstel en hij zal pas in de zaalcompetitie terug in actie komen.  Hij houdt ondertussen Matthi op de bank gezelschap.  Tegen Temse mag het gemis van lengte langs herenkant niet echt een probleem zijn, als ik het veld overschouw.  Trouwens, Temse zou op zich geen probleem mogen vormen, vooral niet nu na de glansprestatie tegen Kwik en het moreel goed zit.

Temse, dat de toss wint, en hun coach Terence Claes denken daar anders over.  Weliswaar starten onze panters goed met een schot van Jesse en twee van Brent.  Alhoewel Temse tegen scoorde, neemt Terence toch al meteen zijn eerste time out.  Jesse doet zijn ploeg eentje verder uitlopen.  Het verschil van 3 doelpunten wordt echter niet groter.  Temse vecht voor wat het waard is.  Als Lucas onbesuisd een losse bal betwist, kijkt hij terecht tegen een gele kaart aan.  In de Beker betekent dit dat hij meteen het veld moet verlaten.  Zo verschijnt Thomas tussen de lijnen.  De afwerking staat niet op hetzelfde peil als afgelopen zondag, waardoor Temse langzaamaan terugkomt tot op een goaltje, ondanks een felle verdediging, 6-5.  Brent scoort uit vrijworp, waarna we een cavalcade van doelpunten krijgen, aanval op aanval, die eindigt met een strafworp van Jesse voor 10-7.  Met nog 3 min. te gaan schiet Lisa de ruststand binnen.

Goed en wel uit de kleedkamer starten onze panters heel sterk aan de tweede helft.  Temse kan nog een schot van Brent in de eerste helft counteren.  Twee schoten van Jesse later staan onze panters 6 doelpunten voor.  Temse prikt tweemaal tegen, maar heeft geen verweer tegen de 4 volgende doelpunten van onze panters.  Terence neemt zijn tweede time out en er worden langs beide kanten wat wissels doorgevoerd.  Zo is Tine al in de plaats gekomen van Jol, die op haar beurt Lisa vervangt.  Temse prikt tweemaal tegen.  Nikki mag deze remonte van op de stip ongedaan maken.  Met iets minder dan 14 min. lijken beide ploegen het welletjes te vinden.  In ieder geval gaat er gedurende ruim 9 min. geen bal door de mand.  Het zijn uiteindelijk Nikki en Jesse die voor de eindstand zorgen.

Het belangrijkste van bekerwedstrijden is dat je ze wint en dat hebben onze panters gedaan tegen een taaie tegenstander, die verzuimde om talrijke korte kansen en zelfs strafworpen af te werken.  Terence at er ei zo na zijn wisselbordje van op.  Onze panters verdedigden stevig, maar vooral de heren hadden het moeilijk met hun snelle en wendbare tegenstanders.  De dames zorgden voor de nodige ondersteuning zowel in verdediging als in aanval, waardoor de winst na een sterk eerste kwartier van de tweede helft nog vrij vlot behaald werd.
De volgende bekerwedstrijd, de kwartfinale reeds, wordt verschoven tot na de zaalcompetitie, wegens de drukke kalender van de geselecteerden voor de U21 die in volle voorbereiding zijn voor het EK in de tweede helft van oktober.