Veldwedstrijd U16 AKC - Boeckenberg A (4-22)

Vandaag trokken we voor het eerst naar de nieuwe velden van AKC, aan de andere kant van het Rivierenhof. We zagen er een mooie kantine, met een groot scherm waarop de bezoekende ploeg steeds welkom wordt geheten, en 3 splinternieuwe kunstgrasvelden. Op het moment dat onze nationale U21 het opnam in de EK finale tegen Nederland, begonnen ook wij aan onze eigen wedstrijd. Voor Noah en Evi toch een speciaal treffen, want dit was tegen hun voormalige ploeg met uiteraard heel wat bekende gezichten. Het is een sportieve wedstrijd geworden van beide ploegen, met een scheids die de touwtjes goed in handen had.

Aanval: Aiko - Jander - Quinten - Sterre/Evi

4-20 shot Mado na pas van Julie

4-21 omdraaier Quinten na pas van Evi

4-22 inloper Quinten na pas van Jander

Zoals wel vaker kwamen we traag op gang. AKC kon na 2 minuten al een eerste shot verzilveren en bij ons duurde dat tot in minuut 8. Maar na een eerste studieronde waren we vanaf de 10e minuut wel goed vertrokken en volgden de doelpunten elkaar soms snel op. Ook deze keer 22 doelpunten en daarnaast 41 doelkansen, aanvallend dus zeker niet slecht, integendeel. Ook vandaag moesten we in verdediging in de 2e helft slechts 1 doelpunt toestaan. Wat wel opvalt is dat we naast onze gebruikelijke shots meer doeltreffende acties naar binnen konden tonen dan anders. Vooral de snelle inlopers na een diepe pas leverden doelpunten op. Spelers voelden elkaar goed aan. Er werd sterk samengespeeld. En opnieuw waren zowel de heren als de dames aan zet.

Wat we in de voorronde van de veldcompetitie gezien hebben is absoluut mooi. We hebben ons kunnen plaatsen voor de topleague, net zoals de andere BKC jeugdploegen, en ook het bekeravontuur is nog niet voorbij. Er staat nu nog één veldtraining op het programma. Daarna hebben we enkele weken de tijd om de zaalcompetitie goed voor te bereiden. Pas allemaal tijdig jullie zaalschoenen, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.