Verslag : Kwik A - Boeckenberg A : 18 - 18  (9-9)
A: Joppe B, Tess V (2+s), Maline V (1+s), Thomas T (4+s)
V: Sara G (s), Jordan DV (3+s), Tess M (1), Lucas DR (1)
Wissels : Rani VH, Thias VL (1)

Scheidsrechters : T. Vlaeminckx, M. Wensma

Prima weertje vandaag.  De vraag om een drinkonderbreking circuleerde even.  Uiteindelijk kwam er eentje in de tweede helft tijdens de verzorging van Jordan.  Ondanks het stralende zonnetje geen overrompeling van toeschouwers.  Waren die naar andere activiteiten ?
Door de afwezigheid van Brent – kon geen vrij krijgen op het werk -  verschijnt Lucas tussen de lijnen.  Verder weinig wijzigingen.  Ook niet langs de kant van de thuisploeg.

Tijdens de hele wedstrijd is 2 het grootste verschil in doelpunten.  Spannend dus.  Tot de laatste aanval is de winnaar niet gekend.
In de eerste aanval toont Maline zich direct : inloper, strafworp, goal.  Kwik neemt over met twee schoten.  Tot 6-6 draaien de vakken steeds bij een gelijke stand.  Dan volgt er een Thomas momentje.  Hij scoort eerst uit een inloper, achterwaarts met 1 hand – moeilijk te beschrijven juist hoe – en vervolgt met een schot.  Kwik komt gelijk na het missen van een strafworp en zelfs voor van op de stip.  Ultiem sluit Maline deze helft af zoals ze hem begon met inloper.

In de tweede helft lijken onze panters de overhand te kunnen nemen.  Ze starten met 2 snelle doelpunten die na de vakwissel al even snel gecounterd worden.  Een schot uit het achterveld van Jordan wordt gecounterd uit vrijworp.  Ook de coach van Kwik voelt de druk en neemt een time out.  Een schot van Tess en een strafworp omgezet door Thomas brengen ons opnieuw twee voor.  Het andere vak komt niet tot scoren en zo wordt het opnieuw gelijk.  Thomas opnieuw raak, maar ook aan de overkant wordt gescoord.  Johannis verhuist met wissels Sara en Maline van vak.  Nu komt Kwik op voorsprong, driemaal, even dikwijls gecounterd door Lucas en Thias, ingevallen voor Joppe.  Het is nonchalant uitwerken dat aan de thuisploeg voor de derde keer de voorsprong weggeeft.  Tess kan met een schot gelijk maken.  Daarna wordt er meer over de nog te spelen tijd dan over de wedstrijd gesproken.

Drie gelijke spellen op rij.  Bij mijn weten ook nooit eerder meegemaakt.  Bij deze wedstrijd had ik het gevoel dat onze spelers recht hadden op dat ene punt.  Ze drukten meer hun stempel op het gebeuren.  Om de zege binnen te halen zal er vlotter moeten gescoord worden in beide vakken.  Zeker met het oog op de moeilijke verplaatsing naar Floriant van volgende week, waarbij het lengtevoordeel in de rebound veel minder zal meespelen.
In de rangschikking is er geen man overboord.  Geen enkele ploeg heeft na 3 wedstrijden nog het maximum.  Als je het positief bekijkt zijn onze panters de enige die nog niet verloren hebben.