Veldwedstrijd U17 d.d. 5/9/2021: Boeckenberg A - Rijko A (5-10)

Welkom terug op de sportvelden van Boeckenberg! Iedereen heeft er zo lang naar uitgekeken en nu is het dan eindelijk zover. Onze spelers kunnen weer korfballen. Seizoen 2021-2022 is officieel in gang gefloten voor de U17A en dit op eigen terrein. Nu we van U16 naar U17 zijn overgestapt, spelen we eigenlijk gewoon met bijna dezelfde ploeg als vorig seizoen. Dus zeker genoeg kwaliteit en spirit om er weer een mooi seizoen van te maken.

Wat dit seizoen zal brengen, is nog een vraagteken. Hoe hebben alle clubs en ploegen de lange pauze verteerd? Welke jeugdspelers zijn gestopt? In welke ploegen moest geschoven worden om aan een volwaardige ploeg te komen? Welke spelers zijn van kleine dropjes gegroeid naar potige spelers? We zullen het gauw te weten komen. Onze eerste tegenstander, Rijko A, is alvast een ploeg waar duidelijk heel wat centimeters zijn bijgekomen, zowel bij de dames als bij de heren. Het zou dus niet gemakkelijk worden.

Aanval: Aiko - Eline - Mattijs - Senne

5-9 shot heer Rijko

WISSEL Charlotte => Ilah

5-10 shot heer Rijko

De eerste helft ging eigenlijk de hele tijd gelijk op. Er werd aan beide kanten sterk verdedigd, waardoor er niet bijzonder veel doelkansen waren en al helemaal niet veel doelpunten. Beide ploegen kwamen duidelijk moeilijk tot scoren en er was voor beide teams ook wel wat balverlies te zien in het uitwerken. Ook in de tweede helft konden we lange tijd gelijke tred houden, al slaagde Rijko er wel in om de korf  meer te raken dan wij. Als Rijko scoorde, konden we aanvankelijk meestal wel tegenscoren. Maar uiteindelijk konden de 2 shotsterke heren van Rijko hun stempel op de wedstrijd drukken met enkele mooie shots en was het verhaal helaas uit.

Was dit een slechte wedstrijd van onze spelers? Nee, zeker niet. We hebben mooie acties gezien, slimme combinaties, veel inzet en volharding. We moeten uit de goede dingen vertrouwen tanken en gewoon blijven verder werken naar de volgende wedstrijd.

We moesten het vandaag zonder Rik stellen, die de U19 ging versterken in hun wedstrijd tegen AKC. Wij konden aan dameskant op onze beurt rekenen op Charlotte van de U15 en Ilah van de U17B, waarvoor alvast onze grote dank. En maar goed dat ze er waren, want al vrij vroeg in de wedstrijd viel Aiko helaas gekwetst uit. Hopelijk kan ze onze ploeg snel terug vervoegen, want we hebben echt iedereen nodig. We duimen voor een spoedig herstel. En hopelijk verdwijnen ook alle andere kleine of grotere kwaaltjes weer gauw bij de jeugd van Boeckenberg en kunnen we meer succes boeken op de 2e speeldag.