Veldcompetitie U17 d.d. 18/9/2021: Voorwaarts A - Boeckenberg A (7-13)

Na twee verlieswedstrijden tegen de reuzen van Rijko en Putse gingen we op bezoek bij Voorwaarts. Deze ploeg was erin geslaagd om te winnen van Putse, dus we moesten zeker niet aan onderschatting doen, doch wel uitgaan van onze eigen kracht om deze klus te klaren en met vertrouwen spelen. Met de afwezigheid van Rik en Aiko beschikten we niet over al te veel wissels, maar gelukkig kwam Mado ons versterken aan dameskant, waarvoor dank, zodat we toch telkens 2 spelers op de bank hadden. En de coach heeft gretig gebruik gemaakt van zijn wissels en iedereen op het terrein gezet, die mee was.

Aanval: Eline - Mira - Mirko - Senne

7-12 inloper Evi op steun van Senne

7-13 inloper Evi op steun van Senne

WISSEL Mado => Eline

Wat de voorbije weken niet lukte, lukte nu wel. We leden veel minder balverlies in het uitwerken en de afwerking liet het deze keer niet afweten. Een werkpunt blijven wel onze penalty's. Met een magere 2 op 6 tijdens deze competitie of 3 op 12 als je de voorbereiding meetelt, kom je op dat vlak niet ver natuurlijk.

Maar desondanks konden we deze keer tegen de rust al een kleine voorsprong uitbouwen. Het aanvallende overwicht van de eerste helft konden we ook in de tweede helft brengen. Er was meer beweging, er gingen meer shots richting de korf, maar ook vooral de acties naar binnen leverden meer en meer resultaat op naarmate de wedstrijd vorderde. Die afwisseling kon Voorwaarts niet echt op de grasmat leggen, aangezien ons verdedigende werk ook top was.

Dit was een zeer mooie wedstrijd. Nu moeten we op dit elan verder bouwen en dan gaan we nog mooie dingen zien. Volgende week krijgen we Ago Aalst op bezoek. Hopelijk kunnen we dan hetzelfde niveau halen. Ik heb er alvast het grootste vertrouwen in.