A:  Joppe (1) - Brent (4) - Jolien (2) - TessV
V: Jordan (3) - Lucas (3) - Sara -  Lisa (2)

Invallers: Tibo (1) - Thias - TessM

Er waren tijden dat we met een volle bus naar Floriant trokken, nu zitten we noodgedwongen voor het scherm deze inhaalmatch te volgen via de livestream (waarvoor dank). Met het treffen tegen de Blue Sharks wordt de laatste rechte lijn van de competitie ingezet, met 6 wedstrijden op 3 weken tijd. Alles kan nog, maar de tijd dringt.

De wedstrijd begint met een minuut stilte die consequent wordt verdergezet op de livestream, die helaas zonder klank te volgen is. En geen idee of de Gemeente Merelbeke de volgende Olympische Winterspelen wil binnenhalen, maar getuige de vele wegschuivende spelers zag de sporthalvloer er even glad uit als de ijspiste in Peking.

De start doet het beste verhopen. Het eerste kwartier zijn we zelfs de betere ploeg, maar een bedroevende afwerking voorkomt dat we een voorsprong kunnen opbouwen: 5-5 na 15 minuten. Enkele gemiste inlopers en korte kansen later staat Floriant zonder echt goed te spelen 10-7 voor.

Na de rust neemt Floriant wel duidelijk de bovenhand, het loopt uit tot 17-8. Bij ons lukt werkelijk niets, en we worden van het veld geveegd als in de betere curlingwedstrijd. We hebben moeite om door de hoge druk tot goed uitgespeelde kansen te komen, en als die er dan toch komen worden ze te vaak gemist. De wedstrijd is gespeeld, op de 24-16 uitslag kunnen we niets aanmerken, Floriant was te sterk.

Tegen de competitieleider moesten we de punten misschien niet halen, maar de volgende wedstrijd tegen AKC moet dat wel. Zij verloren hun inhaalwedstrijd van Borgerhout/GW (14-18) waardoor we drie punten achter AKC blijven, op een gedeelde vijfde plaats met Putse. Twee punten zijn zaterdag een must willen we de kruisfinales nog halen.

Hoewel het ook de thuiszaal van AKC is, zullen we moeten laten zien dat het Sportcenter niet voor niets ónze naam draagt. Op en naast het veld. Laat het stormen!

MDL