Zaalwedstrijd U17 d.d. 20/2/2022: Boeckenberg A – Temse A (13-15)

De wedstrijdoutfits waren nog maar net gewassen en we stonden alweer tussen de lijnen, klaar om Temse te verwelkomen in onze eigen hal. Temse moet naast Vobako en Rijko nog belangrijke punten sprokkelen om de kruisfinales te halen, dus de inzet was voor onze tegenstander van de dag alweer hoog. Wij hadden daarentegen niets te verliezen en konden dus zonder die extra druk spelen. Van in het begin was duidelijk dat de wedstrijd van woensdag geen rol zou spelen. De hoofden waren leeg, geen zenuwachtig spel te zien, iedereen was bij de les en er werd veel beter gecommuniceerd.

Aanval: Aiko – Evi – Jani – Mattijs

11-15 inloper Evi op steun van Jani

12-15 shot Mirko na pas van Senne

13-15 shot Mirko na pas van Senne

Wij konden de score openen, moesten dan Temse even aan het woord laten, maar speelden de eerste 15 minuten erg goed mee. De wedstrijd was in evenwicht, zowel aanvallend als verdedigend. Niks op aan te merken. In het tweede kwart zagen we stilaan meer aanvallend overwicht van Temse. Zij konden tot 3 doelpunten verschil uitlopen, maar dat maakten we vóór de rust nog goed. Met een 9-10 tussenstand was alles nog mogelijk.

Na de rust bleef onze afwerking echter haperen. Er waren aanvankelijk meer doelkansen langs onze kant, maar de bal ging gewoon niet door de korf. Temse daarentegen was shotvaster en kon tot 9-14 uitlopen. We konden nog 1 keer tegenscoren, maar dan vielen onze kanonnen stil. Het duurde dan tot in de laatste 5 minuten vooraleer we opnieuw tot scoren kwamen en dan wel nog tot 3 keer toe. Maar helaas kwam die inhaalbeweging net te laat.

Het was deze keer in ieder geval een leuke wedstrijd om naar te kijken. De afwezige supporters hadden ongelijk. Opvallend is dat 8 doelpunten van 2 van onze dames kwamen. Knap teamwork, zou ik zeggen. Zij werden deze keer prima aangespeeld door de heren en de dames zelf bedankten hen met doelpunten. Goed gedaan! Als we dit allemaal kunnen doortrekken in de 2 laatste zaalwedstrijden, kunnen we alleen maar tevreden zijn.