Veldwedstrijd U17 d.d. 26/3/2022: Boeckenberg A – Kwik A (12-17)

De vorige twee weekends werden we verwend met heel wat topwedstrijden en hier en daar verrassende winnaars. Een dikke proficiat aan onze U13 die het goud binnenhaalden en aan Blauw-Wit die hun runner-up duel konden winnen. Knap werk van spelers, coaches en hun entourage!

Afgelopen weekend werden we ook verwend, maar dan vooral door het mooie lenteweer. De overgang van zaal naar veld kon dan ook niet beter ingezet zijn. Voor de eerste wedstrijd kregen we met Kwik al meteen een klepper op bezoek. De Biekes grepen naast de finale in de zaal en willen zeker op het veld een en ander rechtzetten. Ze hebben hun start alvast niet gemist. Wij moesten het helaas nog steeds stellen zonder Florian en Jani. Dank aan Alec om op de bank te komen zitten.

Aanval: Aiko - Elfie - Mattijs - Senne

11-16 shot heer Kwik

11-17 shot heer Kwik

12-17 shot Aiko na pas van Senne

De eerste 2 doelpunten vielen heel vroeg in de wedstrijd, maar dan was het wachten tot in de 10e minuut vooraleer er nog eens een bal door de korf ging. We konden eerst nog tegenprikken, maar moesten dan toch een 3-punten kloof toestaan. Nog vóór de rust konden we echter mooi terugkomen tot 5-6, wat zeker geen slecht resultaat was.

Na de rust en ook enkele wissels van Kwik slaagden we er echter niet in om gelijk te komen en liep Kwik verder uit. Zo viel de wedstrijd in een definitieve plooi. Toch speelden we zeker geen slechte wedstrijd en heeft Kwik de overwinning niet cadeau gekregen. In verdediging konden we zeker ons mannetje staan, maar reboundend en aanvallend kwamen we dan toch net wat te kort. Volgend weekend verplaatsen we ons naar Rijkevorsel. Hopelijk zijn de weergoden ons dan ook goed gezind.