De eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen is tegen Ago Aalst, een ploeg die we nog niet kennen. Met nog maar één wedstrijd in de voorbereiding gespeeld zijn we benieuwd wat onze jonge U15 ploeg kan brengen.

In de eerste aanvallen wordt er goed gecombineerd en krijgen we een paar goede korte kansen, maar de bal wil er niet in. Ook van op afstand zit het niet mee. Verdedigend wordt er eigenlijk niets weggegeven, maar uiteindelijk kan Ago toch de score openen met een schot 0-1. Het blijft frustrerend korfballen en het tempo ligt zeer laag met voor onze panters (te) veel één-kans aanvallen en weinig rebound, gelukkig kan Hannah net voor rust vanop strafworp de ban breken (fout op doorloper met steun van Johannes), 1-1.

Na de rust een heel ander beeld, met vlottere aanvallen en veel goede kansen. Per doet de vakken terug wisselen na strafworp (fout op eigen doorloper met steun Camille) en schot, 3-1. Niet veel later zet Maura de 4-1 op het bord met een zuiver schot op pas van Lou. Jun laat de vakken terug wisselen uit de rebound van eigen schot na aflegger van Lou, allebei goed de inside actie ingezet, 5-1. Na een strafworp van Noor wordt het 6-1 (fout op doorloper met steun van Othmane) en dan kan Ago nog eens tegenscoren uit schot, 6-2. Hannah countert met een wegtrekker op pas van Maura 7-2 waarna Ago met 3 dames verder moet na een blessure. Even aanpassen en Ago kan scoren uit rebound, 7-3. Liv laat dit niet zomaar gebeuren (of was het de beloofde traktatie die dichterbij kwam) en knalt twee keer, in evenveel aanvallen, zuiver binnen op pas van Cleo, 9-3. Even zoeken naar de tiende treffer en die komt na hard werken op naam van Lou met doorloper met steun van Maura. De volgende aanval zijn de rollen omgekeerd en scoort Maura met steun van Lou, 11-3.

Een moeilijke eerste helft door te weinig rebound (42%) en afwerking (4%). Een goede tweede helft met vlotter spel, meer rebound (67%) en een veel betere afwerking (29%).

De trainers