Voor aanvang van de wedstrijd merken we dat er bij Hoevenen enkele hele grote heren zijn. Een vroege wedstrijd en dus naar “aloude traditie” koffiekoeken voor de spelers, ouders en coachen.

Na 5 minuten kan Hoevenen de score openen op doorloper, 1-0. In verdediging wordt er bijgestuurd en veel beter voorverdedigd waardoor we het lang bij deze ene tegentreffer kunnen houden, maar aanvallend gaat het weer moeizaam tot Liv gelijk kan maken op strafworp (na fout op eigen doorloper met steun van Othmane), 1-1. Vanaf dan gaat het snel en kan Per met een korte kans op steun van Maura ons voorbrengen, maar aan de andere kant countert Hoevenen met een ver schot, 2-2. We komen achter na een doorloopbal, maar nu countert Johannes, die de geblesseerde Othmane is komen vervangen, onmiddellijk met een schot op pas van Liv, 3-3. Een doorloper van Per met steun van Camille wordt tenietgedaan door een ver schot van Hoevenen, maar Cleo legt met een schot na pas van Jun de ruststand vast, 4-5.

Na de rust een mooie openingsplay die net naast gaat en Hoevenen komt terug gelijk met een schot van achter de paal, 5-5. Per straft het springen van zijn tegenstander af met een schot en kan op doorloper met steun van Camille er 5-7 van maken. Even concentratieverlies in verdediging en we krijgen snel twee doorlopers tegen, 7-7. Per laat het niet aan zijn hart komen en maakt er met een doorloper op steun van Noor en een strafworp (fout op eigen doorloper weer met steun van Noor en zijn 6de van de wedstrijd!!) 7-9 van. In het andere vak scoort Johannes op doorloper met steun van Maura, 7-10. Verdedigend hebben we de wedstrijd goed onder controle en Hannah kan met een schot op pas van Eppo de veilige voorsprong verder uitbouwen 7-11. Eppo legt de eindstand vast met schot uit eigen rebound en de tweede traktatie van het seizoen is een feit, 7-12.

Net voor het einde van de wedstrijd verliest een heer van Hoevenen alle controle en schopt een van onze spelers die na een duel op de grond ligt en bedreigt nadien de scheidsrechter, nog nooit gezien tijdens een jeugdwedstrijd en een terechte rode kaart.

Ook in deze wedstrijd hadden we het moeilijk om de score te openen, maar door verstandig te spelen en onze eigen kwaliteiten te benutten een verdiende overwinning. Weer scoren over 6 verschillende spelers (anderen dan vorige week) en de anderen zeer hard werkend in rebound en steun maakt dat dit een echte team overwinning is en ondanks het lengtenadeel toch nog 47% rebound.

De trainers