Na twee vlotte overwinningen stonden we op kop van het klassement samen met Scaldis. Zij wonnen van dezelfde twee ploegen al was het verschil bij hen wel kleiner. Aan ons dus om de bezoekers hun eerste puntenverlies aan te smeren.

Onze U15 beginnen verschroeiend aan de wedstrijd met een snelle 1-0 via een doorloper van Noor op steun van Johannes. Lang blijft de reactie van Scaldis niet uit. Zij scoren de gelijkmaker ook via een doorloper na balverlies tijdens het uitwerken. De vakken draaien een eerste keer en Lou countert die gelijkmaker meteen met de 2-1. Na opnieuw balverlies bij het uitverdedigen staat het 2-2. Scaldis straft onze fouten genadeloos af. Een hevige start dus van beide ploegen in deze wedstrijd die dan volledig verwatert. We lopen niet voldoende en verliezen vaak de bal voor we nog maar een kans kunnen nemen. Als we dan een goede kans hebben missen we. Ook twee strafworpen na goede acties gaan er jammer genoeg niet in. Een eerste time-out brengt geen zoden aan de dijk. Verdedigend staat het dan wel weer goed, Scaldis geraakt er niet doorheen ondanks de vele verwoede pogingen om door te lopen. Tot Liv beslist dat ze er genoeg van heeft en vlak voor de rust ons toch nog op voorsprong schiet, 3-2.

In de tweede helft moet het beter en dat hebben de spelers ter harte genomen. Het gaat dan ook na de rust enorm hard gedurende 10 minuten. Per zet meteen de twee verschil op het bord via een doorloper. Lou kan vanop de stip er 5-2 van maken. Na een strafworp door een fout van Per wordt het 5-3, maar dat weerhoudt de U15 er niet van gewoon door te stomen. Per maakt zijn foutje goed door weer een doorloper te scoren. Liv krijgt dan een strafworp en maakt er 7-3 van. Hannah mikt na een mooie aanval de 8-3 van dichtbij binnen. Met nog een kwartier op de klok kabbelt de wedstrijd rustig richting het einde. Scaldis kan dan nog via een strafworp en schot van ver milderen tot 8-5, maar ons echt bedreigen doen ze niet meer.

Met een geweldige 10 minuten in het begin van de tweede helft trekken we dus ook de derde overwinning van het seizoen binnen. Door deze teamprestatie en het scoren over verschillende spelers (5), staan we alleen op kop met het maximum van de punten. Enkel ASKC, met een wedstrijd minder gespeeld, heeft ook nog het maximum. Volgende week mogen we in het hol van de Schotense leeuwen uitvechten wie zijn maximum van de punten behoudt. Al zal het dan wel langer dan 10 minuten zo goed moeten zijn.