Verslag : Boeckenberg A – Riviera/Deurne A : 29 – 16  (13-9)
A: Tine P (3), Tibo D (6+s), Lisa VG (1), Lucas (2)
V: Tess V, Thomas T (5), Nikki S (4), Joppe B (5)
Wissels : Jordan DV (2)

Scheidsrechters : S. De Jongh, J. Mertens

De start van Davor in de B-ploeg demonstreert het spelerstekort bij de bezoekers.  Reden waarom de A-ploeg tot nu geen enkel puntje kon oogsten.  Johannis houdt Jordan op de bank om diens enkel maximale rust te geven.  Want de overwinning behalen mag eigenlijk geen probleem opleveren.  De supporters hopen wel op een betere prestatie dan in de eerste wedstrijd.

De start van onze panters is goed.  Nadat Lucas een aflegger van Tibo omzet, die laatste zelf raak mikt – ondanks het “korter” van Johannis -, Nikki een vrijworp en Thomas een schot omzet, zorgt Tibo van op de stip voor de forfaitcijfers op het bord binnen de 5 min.  De scoringsdiesel van R/D komt traag op gang.  Een stip wegens paal hengelen wordt gemist, maar een schot in diezelfde aanval brengt toch het eerste doelpunt.  Na goals van Joppe en tegen Tibo, speelt zich ongeveer hetzelfde scenario af als Lisa een stip mist en Lucas uit schot scoort.  De bezoekers pakken er 2 terug, missen van op de stip de kans op nummer 3, waarna Joppe de opmars stopt, 8-4.  Halverwege de eerste helft staan de 4 verschil nog steeds op het bord.  Ondanks een aantal ongeconcentreerde aanvallen met wilde passen loopt dit verschil op naar 6.  Het hadden er 7 kunnen zijn als een inloper van Joppe niet was afgekeurd wegens verdedigd.  In de slotfase doet R/D een 0-3 optekenen, waarna Tine de ruststand vastlegt.

Het begin van de tweede helft lijkt sterk op de eerste met 4 doelpunten op rij van onze panters, ditmaal wel gevolgd door een 0-3 van de bezoekers, 17-12.  De druk van onze spelers is echter te groot voor de tegenstander, zodat de voorsprong gestaag vergroot met slechts een zeldzaam tegengoaltje van de bezoekers.  Johannis laat Jordan een kwartiertje matchritme proeven tijdens het rustig wedstrijdeinde.

Aan de rust in de zaal kon je horen en voelen dat het niet echt een spektakelwedstrijd was.  Tegen het einde probeerden de pantersupporters er met ritmisch handgeklap wat sfeer te creëren.  De drang naar de Foyer was groot, terwijl de wedstrijd rustig naar het laatste fluitsignaal kabbelde.
Volgende week volgt de terugwedstrijd tegen en op Voorwaarts.  Benieuwd of onze panters de schutters van de “Bus” ditmaal wel uit de mand kunnen houden.  Ingooi om 20u45 op zaterdag.