Verslag Blauw Wit A – Meeuwen A : 16 - 22  (7-7)
A: Ruben (2), Zoë (1), Imke (2+s), Jelle (2)
V: Lotte (1), Ana (1+s), Rino (1+s), Lander (3)
Wissel : Ben
Scheids : I. Bekaert, E. Baetens

Met de bolwassing van vorige week hopelijk niet te veel meer in het achterhoofd starten we dit weekend aan de terugronde van de zaalcompetitie.  De 6 punten uit de eerste 7 wedstrijden brengen geen rust wat het behoud in Promo betreft.  Moeten we tegen Meeuwen de eerste punten verwachten ?  Misschien niet, maar de supporters hopen wel op een meer gemotiveerd team.  Jan is voorlopig nog buiten strijd, net zoals Riet.

Na een korte studieronde vinden beide ploegen vlot de mand.  Meeuwen opent, Imke antwoordt.  Hetzelfde doet Lander na een wegtrekker tegen Jelle.  Imke zorgt voor de eerste voorsprong.  Tegen Ana wordt het van op de stip gelijk.  Lander mikt opnieuw raak, en weer gelijk tegen Ruben.  Acht doelpunten in iets meer dan 3 min., de ploegen happen even naar adem.  De bezoekers vinden eerst terug de mand en verzuimen de voorsprong te verdubbelen van de stip.  Zoë effent.  De match geraakt dan in een impasse.  Mede door gemiste stippen van Lotte en Meeuwen.  Nog 4 min. op de klok als Lander en 2 min. later Rino de vakwissel voorsprong laten optekenen.  Helaas is er geen vervolg, want ondanks een gemiste strafworp kan Meeuwen net voor rust de gelijke stand laten optekenen.

De tweede helft start gelijkaardig als de eerste.  Meeuwen scoort eerst tot driemaal toe, terwijl onze spelers telkens tegen scoren, behalve bij 9-10.  Voor de vierde maal mist Meeuwen een stip, maar nog in dezelfde aanval krijgt Ruben een schot tegen.  Imke en Jelle maken in 2 opeenvolgende aanvallen gelijk, waarna Lotte een inloper netjes binnen legt.  Ondertussen wisselt Tom Ruben en Rino van vak via wissels met Ben.  Het lijkt voor de bezoekers het signaal om een eindoffensief in te zetten.  Ze scoren vijfmaal op rij.  Verwoed proberen de blauwwitten terug in de wedstrijd te komen.  Dat lijkt te lukken als na een stip omgezet door Ana en een inloper van Ruben het verschil gehalveerd is.  Twee schoten in evenveel aanvallen van Meeuwen beslissen daar anders over.  De fut is er bij ons wat uit, zodat de bezoekers bijna free wielend de laatste 8 minuten vol maken.  Rino zet vlak voor affluiten de eindstand op het bord van op de stip.

Alleszins een betere wedstrijd, waarin Blauw Wit zich tot de 10de minuut in de tweede helft de evenknie van de bezoekers toonde.  Het is gissen waarom dan plots een dip volgt die eigenlijk de rest van de match bepaalt.  In de aanvangsfase werden er een viertal korte kansen gemist.  Wat mij meteen bij het aantal gescoorde doelpunten brengt : 16 stuks is te weinig.  Dat moeten er meer worden.  Te beginnen volgende week tegen Sikopi.