Voorwaarts – Boeckenberg 26-20 (15-10)
Nikki (4) - Tess (2) - Jordan (1) - Thomas
Lisa (2) - Tine (1) - Tibo (5) - Joppe (1)
Wissels : Lucas (4) - Lauren

Een mooie opkomt in Edegem voor de veelbelovende wedstrijd tussen de nummers 2 en 3 in de stand. Na de slachtpartij in de heenmatch (19-30 verlies) werd uitgekeken naar de reactie van onze panters, maar in het begin was er weinig te merken van enig revanchegevoel - ook al omdat uw reporter nét iets te lang in het cafetaria was blijven hangen.

Enkel door een goed gestarte Tibo kunnen we Voorwaarts nog enigszins bijhouden, maar halverwege de eerste helft staan we toch 10-5 in het krijt. Johannis grijpt in en brengt Lucas ipv Thomas. We starten moedig aan de inhaalrace (11-9), maar vlak voor rust kan Voorwaarts toch weer uitlopen tot 15-10 na een attractieve eerste helft.

De hoop laait meteen weer op wanneer Nikki de tweede helft in gang gooit. Het tempo ligt lager, en de efficiëntie van Voorwaarts gelukkig ook. Onder impuls van Lucas - met drie doelpunten in 5 minuten - starten we voor de tweede keer een inhaalbeweging, en nu geraken we wel op gelijke hoogte: 17-17 met nog 13 minuten op de klok. Voorwaarts kan echter meteen tegenscoren en we zouden er nooit meer in slagen om weer gelijk te komen. Daarvoor waren we niet rustig genoeg in opbouw en speelden we vaak wat te chaotisch. Maar Voorwaarts was gewoon ook veel trefzekerder, het won verdiend met 26-20.

Zondag opnieuw een belangrijke wedstrijd thuis tegen de buren van Borgerhout/GW. Nadien zullen de verplaatsingen naar Kwik en AKC bepalen of er dit jaar een kruisfinaleplaats inzit.

Menno DL