Verslag : Boeckenberg A – Borgerhout/GW A : 26 – 30 (12-13)
A: Tine P (1), Tibo D (2), Lisa VG (2), Joppe B (3+2s)

V: Tess V (s), Lucas DR (2), Nikki S (7), Jordan DV (4)
Wissels : Thomas T (2)

Scheidsrechters : S. De Jongh, J. Mertens

Met een talrijke opkomst van onze achterburen kregen we qua sfeer nog eens een wedstrijd uit het pre-Corona tijdperk.  Iedereen zal zich wel de wederopstanding van onze panters herinneren in de heenmatch, waarin een bijna desastreuze achterstand werd omgebogen in een riante voorsprong.  Ook het competitieverloop is zo goed als identiek : winst tegen Riviera/Deurne, verlies tegen Voorwaarts.  Ik kan me de mind set van beide supportersclans wel ongeveer voorstellen.

Tine mikt haar eerste schot meteen door de mand.  De bezoekers nemen over en scoren driemaal op rij.  Een vrijworp van Lisa wordt gepareerd, maar schoten van Lucas en Nikki zorgen toch voor de gelijke stand.  De zebra’s blijven het voortouw nemen, vooral dank zij scherp afwerkende heren.  Joppe, op een aflegger van Tibo, en Jordan kunnen telkens effenen.  Na een stip van Joppe komen onze panters terug eentje voor.  Het zal helaas de laatste maal zijn.  BGW maakt onmiddellijk gelijk en als Tess een stip mist, komen ze terug een puntje voor uit vrijworp, 7-8.  Vijftien doelpunten op 13 min., de riem moet er even af.  In de laatste 10 min. gaat de score om en om : BGW scoort eerst, onze panters scoren tegen.  Als Tess bij een poging tot omdraaier uit steun omver getrokken wordt, leggen de scheidsrechters de bal op de stip.  Het protest loeit uit de tribune en van een aantal bezoekende spelers.  Eentje kijkt tegen een groene kaart en mag de laatste 3 min. van de eerste helft op de bank uitzitten.  Tess zet de stip om.  Een bij vrijworp vrij gelaten heer van BGW zet de ruststand op het bord.

Bijna onmiddellijk na het eindsignaal van de eerste helft komt de coach van BGW verhaal halen bij een van de scheidsrechters.  Iets te uitbundig wellicht, want ook hem wordt de groene kaart getoond.

Na een heel lange eerste aanval verdubbelen de bezoekers hun voorsprong.  Nikki legt een inloper binnen.  Het vervolg is minder florissant.  In de eerste 14 min. lukken onze spelers slechts 5 doelpunten en missen ze 3 stippen.  Het bezoekende vizier daarentegen is veel scherper afgesteld : bij hen gaan er dubbel zoveel ballen door de mand en wordt er een stip gemist.  Tesamen met het scoreverschil stijgt het enthousiasme van de BGW supporters en het vertrouwen van hun spelers.  Resultaat : 16-23.  Frustratie alom en groene Jordan mag 3 min. naar de bank om af te koelen.  Onze panters pogen nog terug te komen, maar tot 2,5 min. voor het einde countert BGW zowat alles, 23-30.  De laatste 3 doelpunten in de resterende tijd doen niets anders dan de bittere pil vergulden.

Los van de 2 ontmoetingen tussen Voorwaarts en Borgerhout/GW, zullen de komende 2 wedstrijden – tegen Kwik en AKC/Luma - voor onze panters cruciaal zijn voor deelname aan de finaleronde van de zaalcompetitie.  En dan zal er gepoogd moeten worden om minder doelpunten tegen te krijgen.  Van de 6 kandidaten voor die finaleronden scoren onze panters op dat vlak het slechtste.  Volgende week zaterdag weten we al iets meer.