Nadat de wedstrijd van vorige week was uitgesteld door een dubbele boeking in de zaal, konden we dit weekend nog eens spelen. Dit weekend was het op Ganda te doen.

In Gent is het de thuisploeg die het best uit de startblokken schiet. In hun eerste aanval kunnen zij er meteen 1-0 van maken. Ondanks verwoede pogingen langs onze kant met lange en goede aanvallen, krijgen we de nul niet van het bord. Het is Ganda dat na een kleine 10 minuten de 2-0 kan scoren. Onze panters moeten nu snel hun wagonnetje aanpikken en scoren na 12 minuten (eindelijk) hun eerste doelpunt, Maura kan de 2-1 scoren met een doorloper. De vreugde is van korte duur, want Ganda kan meteen counteren. Toch laten we dat niet zomaar gebeuren. Johannes maakt er vanop de stip 3-2 van. Ook Per doet zijn duit in het zakje en brengt ons op gelijke hoogte met een schot na een dubbelpas. Ganda kan een vijftal minuten voor de rust zich toch terug op voorsprong schieten. Lang duurt dat niet, want Eppo legt de 4-4 in de mand. Per kan ons de eerst keer op voorsprong schieten na een goede actie van Johannes die aflegt, 4-5. Ganda laat niet los. Lou kan met een mooie beweging zijn inloper maken 5-6, nog een minuutje tot de rust. Ganda komt terug gelijk, maar het is Johannes met het laatste woord. Hij legt de bal opnieuw binnen vanop 2,5 meter.

In de tweede helft zal het kwestie worden van door te drukken en de match binnen te trekken. Biede ploegen scoren 12 minuten lang niet. Het blijft dus een nagelbijter met kansen die langs beide kanten eruit draaien. Toch is het Per die als eerste de weg naar de mand vindt. Met zijn doorloper komen we op 6-8. De opluchting wordt snel de kop ingedrukt. Ganda kan tegenscoren. Een vijftal minuten voor het einde is het Lou die ons vanop de stip weer op twee verschil zet. De komende vijf minuten worden een nagelbijter als Ganda plots terug gelijk kan komen. Nog enkel minuten te gaan. Na een fout van een dame op Lou, waarbij werd beweerd door de tegenpartij dat hij nooit hoger kon springen dan de dame in kwestie, krijgen we maar een vrij worp. Lou laat het echter niet aan zijn hart komen en knalt de 9-10 binnen. Nog een dikke minuut. Vasthouden is de boodschap. Ganda kan meteen tegenscoren, 10-10. Wat volgt is nog een zenuwachtige minuut waarin de goal misschien nog had kunnen vallen.

We nemen dus een puntje mee uit Gent. Al hadden dat er ook twee kunnen zijn. Hoewel we spelgewijs misschien de betere waren konden we nooit voldoende afstand nemen op het scorebord, waardoor het voor Ganda nooit over en out was. Toch zagen we weer goede dingen met opdrachten die werden uitgevoerd. Ook de afwerking lag terug op ons normaal percentage, alleen creëren we minder kansen. Zeker in de tweede helft had die hoger kunnen liggen. Op naar een pittige week nu. Met zondag om 9u30 thuis tegen Temse en een dag later op maandag de uitgestelde match tegen ASKC om 20u05 in het Boeckenberg Sportcenter. We verwachten jullie daar!