Verslag : Boeckenberg A  – Floriant A : 27 - 25  (13-12)
A: Jordan DV (3), Tibo D (3+s), Tess V, Tine P (3)

V: Joppe B (3+s), Nikki S (3), Lisa VG (4), Thomas T (5+s)
Wissel : Lucas DR

Scheidsrechters : N. Pekaar, T. Vlaminckx

Een kraker van formaat om de zaalcompetitie af te sluiten.  Toeval wil ook dat Floriant onze tegenstander wordt in de kruisfinale, dan wel met de Oost-Vlamingen als thuisploeg, tenzij onze panters winnen en Voorwaarts verliest.  In dat geval komt Borgerhout/GW in het vizier.  Dus heeft deze ontmoeting toch nog enig belang ?  Of besluiten beide coaches dat de kruisfinale belangrijker is dan een all-in om de eer in de competitie ?  En hoe sterk speelt de deelname aan de kruisfinale al in de geest van de spelers ?  Allemaal vragen die veel supporters onbewogen laten, als ik hun aanwezigheid in de sporthal in aanmerking neem.  Misschien volgend seizoen eens overwegen hoe er moet omgegaan worden met de live stream ?

Voor zover ik kan zien starten beide ploegen op volle sterkte en met volle inzet.  Onze panters starten best en lopen via doelpunten van Tibo (stip), Thomas en Lisa 4-1 uit.  Het rode TO-bordje van coach Kevin gaat de hoogte in.  Terwijl de  ballen vlot door de mand blijven gaan, blijft het voordeel lange tijd in het voordeel van onze panters.  Tot 8-5, en dan zetten de bezoekers een sterke remonte in naar 8-10.  Een remonte die enkel onderbroken wordt door een time out van Johannis.  Onze panters vechten terug en buigen de achterstand om in een even grote voorsprong.  Uiteindelijk bereiken we de rust met het kleinste verschil.

Een verschil dat Floriant meteen na hernemen teniet doet.  Het vervolg van de tweede helft is op zijn minst evenwichtig te noemen.  Eerst lopen onze panters opnieuw 3 doelpunten uit, maar iets voor halverwege is het gelijk, 19-19.  Het vervolg is zo mogelijk nog spannender.  Vanaf 21-21 geven beide ploegen geen duimbreed meer toe.  Floriant komt tweemaal een doel op voorsprong, maar alle vakwissels gebeuren bij een gelijke stand.  Met nog 4 min. op de klok maakt een leeg gespeelde Jordan plaats voor Lucas.  In die eindfase wint Joppe een reboundduel onder de korf tegen Lennert.  De bezoekende aanvallers worden keurig in bedwang gehouden, zodat vlak voor affluiten de spelers van Floriant de handdoek in de ring gooien.  Joppe mag het laatste doelpunt vlak voor de zoemer binnen leggen.

Wat een wedstrijd !  Was de wedstrijd AKC-Boeckenberg al fantastisch deze is zowaar nog beter.  Vlotte combinaties ondanks stevige verdediging van beide partijen bekroont met een hoop doelpunten.  Uiteraard veel blije gezichten langs panterkant na deze verdiende overwinning.  Kleine teleurstelling als blijkt dat Voorwaarts gewonnen heeft van de zebra’s.  Die heeft niet verhinderd dat er toch stevig gevierd werd.  Op naar Herentals en meer van dit ?