Verslag : Blauw Wit A – HMKC A: 23 – 12  (12-7)
A: Jelle (2), Ana (4), Ruben (1+s), Lotte (3)

V: Jan (1), Lander (5+s), Imke (2), Zoë (2)
Wissels : Rino (1), Riet (1)

Scheidsrechter : T. Van Goidsenhove

HMKC, voorlaatste in de rangschikking, zou geen probleem mogen zijn voor onze blauwwitjes.  Toch herschikte de coaches lichtjes de vakken om de tegenstander beter te kunnen opvangen.  Bovendien gaan de ogen van die spelers hoe langer hoe meer richting die rangschikking en de resultaten van de tegenstander.  De retour naar Promo lonkt, maar eerst is er nog veel werk aan de winkel.

Verslag : Boeckenberg A – Borgerhout/GW A : 21 - 19  (6-10)
A: Jordan DV (2), Amber E (3+s), Tess V, Thomas T (1)

V: Tibo D (4+s), Lauren S (3), Lisa VG (4), Lucas (s)
Wissels : Maline V, Joppe B (1)

Scheidsrechters : D. Mertens, K. Meeus

Afgelopen week had ik uit de rangschikking de punten behaald tegen Putse en Temse gehaald.  Borgerhout/GW bleek toen de ploeg met de meeste punten tegen de directe kandidaten voor de kruisfinales.  Onze panters stonden op de tweede plaats.  In de heenronde strandden onze panters op een doeltje.  Het was dus niet te verwonderen dat de tribunes propvol zaten.  De supporters van beide ploegen begrepen duidelijk het belang van deze wedstrijd.  Met Joppe op de bank, geen wijzigingen ten opzichte van vorige week.

Davor Duronjic, zijn vrouw Jelena en zoontje Gabriël zijn blij u de geboorte van hun 2e kindje te melden. Toma werd geboren op 23 januari, weegt 3.7kg en is 52 cm groot. Wij wensen Davor en zijn vrouw veel plezier en geluk met deze gezinsuitbreiding.

Beste Panters,

De bestelde tickets zijn nog niet in ons bezit.  We houden jullie op de hoogte via

onze site wanneer ze ter beschikking zijn en kunnen opgehaald en betaald worden.

Vermits er nog al wat vragen komen over het wedstrijdschema van het Champions League tornooi, ga ik proberen de huidige toestand kort samen te vatten.

Enkele weken geleden trok het Portugese CC Oeiras zich terug uit het tornooi.  IKF had geen andere keuze dan het wedstrijdschema te herzien, omdat een andere ploeg aantrekken op dat moment om verschillende redenen geen optie meer was. In dit nieuwe schema werd, in tegenstelling tot het oude, een wedstrijd gepland op woensdagavond om 18u tegen NC Benfica.

Verslag : Boeckenberg A – Putse A : 26 - 16  (14-5)
A: Tibo D (2+3s), Lauren S (2), Lisa VG (3), Lucas (4+s)

V: Jordan DV (4+s), Amber E (1), Tess V (s), Thomas T (3)
Wissels : Dennis DV (1) , Maline V

Scheidsrechters : Jongbloed W., Bekaert I

Wie dit weekend in het Boeckenberg Sportcenter een spannende wedstrijd hadden willen zien, diende op zondag om 13u45 op de tribune te zitten.  De TOP B wedstrijd ging zowat gelijk op tot 10 min. voor het einde als Putse 3 doelpunten voorsprong nam.  Daarna ontbond Maline haar duivels voor de heropstanding van haar ploeg met een 28-26 eindstand tot gevolg.  Knappe wedstrijd.
Een nieuwjaarsreceptie na de hoofdbrok bleek toch niet de publiekstrekker te zijn.  Voor een amper half gevulde tribune streden onze panters om de vereiste punten tegen Putse.  Joppe bleef aan de kant om zijn enkel wat rust te gunnen.

Verslag : Blauw Wit A – Putse A : 23 - 6  (11-3)
A : Ana (5+s) - Lotte – Lander (1)  - Jelle (3+s)

V: Imke (3) - Zoë (1) - Jan (1+s) – Ruben (2+s)
Wissels : Kobe (1), Nikki (1), Rino (1)

Scheidsrechter : W. Claes

Neerlandia bleek in de heenronde thuis niet de gemakkelijkste tegenstander, wat resulteerde in een krappe winst (21-22).  De wedstrijd van de B-ploeg toonde dat de Gentenaars kampen met de afwezigheid van een aantal basisspelers.  Mocht dit al een geruststelling zijn dan was daar voor de start van de wedstrijd bij onze spelers weinig van te merken.  Een beetje gezonde spanning voor een match kan nooit kwaad.

M T W T F S S
Livestreams

Trooper

Koop Online via Trooper