Verslag EC finale : Top/Solar - Boeckenberg : 31 - 16 (15-9)
A: Jesse DB (5+3s), Tine P (1), Matthi D (1), Karen VC (1)
V: Nikki S (s), Nick J (2), Jolien H (1), Lucas DR
Wissel : Thomas T, Thias VL, Jelle DS, Goffa G, Riet D, Fauve VG, Lisa VG (1)
Scheidsrechter : D. Woods

Na een rustige dag verzamelt heel de groep voor de laatste bespreking : de finale. Daarna voel je de spanning langzaam toenemen in de groep. Luide muziek op de gang moet de aandacht wat afleiden. Tegen TOP hebben we nochtans niks te verliezen. Het is duidelijk dat de Nederlanders torenhoog favoriet zijn. Onze spelers zullen zich van hun beste kant moeten tonen. Trouwens waar zouden we ons voor moeten schamen ? Zoals Davor in de voorbereiding duidelijk maakte : "Deze groep heeft over een tijdspanne van 12 jaar negenmaal de finale gehaald van de Europacup." Daarin hebben we menige Nederlandse club het leven danig zuur gemaakt. Een prestatie op zich, een waar alle betrokken spelers fier op mogen zijn.

Geen wijzigingen in de vakken. TOS wint de toss en toont meteen hoe gevaarlijk ze zijn. Na een opspringer van Nick en overname door Lucas, wordt de aflegger afgewerkt. Karen laat zien dat ook de panters niet te onderschatten zijn. Ze wordt tegengehouden bij inloper, waarna Jesse de stip omzet. Een knallend begin, zeker als Jolien onze score verhoogt uit schot. De vliegende hollanders versieren 3 korte kansen onder de korf, de laatste is raak. Nadat Jesse raak mikt van aan de zijlijn en Matthi dit doet van uit het achterveld staan onze panters na 3 min. zowaar 2 doelpunten voor. Dan valt onze afwerking weg, wat de tegenstander toelaat liefst 12 maal te scoren zonder enig doelpunt van onze kant. Tussendoor had Davor al een time out genomen in een vergeefse poging om deze zondvloed te onderbreken. De time out tussen het eerste en tweede kwart hindert TOP al evenmin. Karen schiet na de doelpuntloze 10 min. een schot binnen uit het achterveld. Ondanks de achterstand geven onze panters niet op. Nick countert een strafworp tegen Lucas. Jesse recupereert een botsende bal en mikt die van op een meter of 5 met één hand door de mand. Nikki wordt tegengehouden en, terwijl de scheids strafworp fluit, wordt Lucas door zijn tegenstander getorpedeerd. Niks geen geel. Nikki zet wel de strafworp om voor de ruststand. Na de vakwissel vindt diezelfde heer het nodig om op de rug van Lucas te klimmen bij het uitwerken. Alweer geen geel.

In de tweede minuut van de tweede speelhelft scoort TOP driemaal. Nick zet wel een aflegger van Lucas om en Karen kan nog een strafworp forceren op inloper, doch dit weegt niet op tegen het scorend geweld van de tegenstander. Op de buzzer voor het einde van het derde kwart zet Jesse een vrijworp om, 21-12.
Davor had daarvoor al besloten om de hele ploeg te wisselen en doet dat ook in de loop van het vierde kwart. Eerst komt Thias in de plaats van Matthi. Wat later is het de beurt aan Nick, Lucas en Nikki. Tenslotte mogen ook Jesse, Karen en Tine het applaus van de pantersupporters in ontvangst nemen, niet voor Jesse en Tine nog een goaltje meepikten. In het laatste deel van de wedstrijd geven onze spelers het beste van zichzelf. Wegens ook bij hen wat pech in de afwerking, kan enkel Lisa nog een vrijworp omzetten.

Onze supporters, maar ook vele andere toeschouwers, gaven onze panters een staand eerbetoon. Ondanks het scoreverschil hadden ze blijkbaar toch genoten van een sprankelende eerste helft. En als onze spelers hun emoties hebben verwerkt, zullen zij dat ook doen ... samen met die supporters. Uiteindelijk heeft de KBKB de verstandige beslissing genomen de fare well drink aan 20 euro om te toveren tot een gratis after party. Dat wordt dus toch nog een uitbundig feestje ...