Verslag : Meeuwen - Boeckenberg : 21 - 19 (12-7)
A: Karen VC (3), Jesse DB (6+2s), Glenn G, Sara G
V: Nikki S (2), Lucas DR (1), Tine P, Matthi D (3+s)
Wissels : Lisa VG, Thomas T, Thias VL (1)
Scheidsrechters : Vincent Van Der Beeken, Robin De Backer

Tijdens de laatste 2 competitieblokken worden alle wedstrijden tegelijkertijd gespeeld, op zaterdagavond om 20u45. Zo zou er minder competitiebeïnvloeding kunnen zijn, alhoewel de teams via de moderne communicatiemiddelen toch perfect op de hoogte blijven van het verloop van de andere wedstrijden.  Waar het zeker een invloed op heeft is het supportersaantal in de tribunes.  Bij aanvang van de voorstelling van de ploegen was die aanwezigheid gering, bij de start van de wedstrijd schat ik dat de tribune toch wel voor de helft vol zat.
De kwetsuren volgen elkaar op. Na Nick vorige week kwetste deze week Jolien zich tijdens de training.  Gelukkig minder erg.  Desalniettemin bleef ze vandaag op de bank.  Sara bleek voldoende hersteld om opnieuw haar plaats in te nemen.

Over de eerste helft kan ik kort zijn. Meeuwen overklaste op alle vlakken onze erg makke panters met veel meer inzet, overwicht in rebound in de twee vakken en een betere afwerking.  Het leidde tot een schrijnende ruststand.

Bij de start van de tweede helft voert Davor een aantal wissels door. De zieke Glenn verdwijnt al snel naar de kleedkamer en Lisa gaat in de plaats van Tine.  Daarna worden ook nog Karen en Nikki van vak gewisseld.  Bovendien is er waarschijnlijk een pittige peptalk geweest tijdens de rust.  Onze panters tonen zich plots veel gretiger en nemen het heft in handen.  De remonte in de score is even indrukwekkend.  In 10 min. tijd wordt, via een 0-8, de achterstand omgebogen in een voorsprong, 12-15.  Na die 10 min. is de cartouche echter opgebruikt en een reserve blijkbaar niet beschikbaar.  Stond Meeuwen er gedurende die tijd een beetje radeloos bij, daarna kantelt de wedstrijd terug in hun voordeel.  De pantersupporters moedigen hun ploeg aan, stilaan nemen ook de supporters van de thuisploeg daar de overhand.  Even na halfweg is het gelijk.  Jesse brengt met 2 schoten terug hoop op winst, 16-18.  Een droge 4-0 verdringt al snel elke illusie op punten.  Matthi pruttelt nog even tegen, de volgende aanval schiet een dame van Meeuwen de geruststeller binnen.

Tijd voor reflectie. Als dit het niveau wordt tijdens de rest van de veldcompetitie, ligt Promoleague om de hoek.