Vier dagen na de verloren competitiewedstrijd ontmoeten we opnieuw Ganda, dit keer voor de Beker van België.

De wedstrijd begint zoals de vorige geëindigd is met een balonderschepping en inloper van Ganda, 0-1. Een time-out om de opdrachten nog eens duidelijk te maken en even later scoort Johannes met een schot van achter de paal op pas van Noor, 1-1. Verdedigend houden we heel goed stand, maar aanvallend hebben we wat pech bij de afwerking. Orin kan met een inloper op steun van Maura er verdiend 2-1 van maken voor de rust.

Na de rust kan Ganda vanop de stip weer gelijkmaken, 2-2. Even later scoort Yorick met een omdraaier vanuit de steun, 3-2. Ganda blijft aanklampen op inloper, 3-3. We creëren veel kansen en Orin kan op inloper weer met steun van Maura ons terug voorbrengen, 4-3. Even later gaat Orin weer voor de inloper en legt goed af op de vrijstaande Lou die met een schot van achter paal scoort, 5-3. Ganda geeft zeker niet op en met een inloper (na een gemiste stip) en een ver schot komen ze op gelijke hoogte, 5-5. Onze mini-panters geven zich ook niet zomaar gewonnen. Lou kan ons uit de rebound na schot van Maura terug op voorsprong brengen, 6-5. Een minuut voor het einde krijgt Ganda een (onterechte) stip, 6-6 en verlengingen.

In de eerste verlenging komt Ganda terug op voorsprong met een (verdedigde?) inloper 6-7. Even later volgt het mooiste doelpunt van de wedstrijd als Johannes met een dieptepas van Yorick een inloper rustig afwerkt, 7-7. Bibberen en beven aan biede kanten, maar uiteindelijk kan Orin met een ver schot de eindstand vastleggen, 8-7.

De jongens scoorden alle doelpunten Orin (3x) Lou (2x) Johannes (2x) en Yorick (1x). Volgende wedstrijden wil ik de meisjes eens aan het kanon zien!

Celeste verdiende de shirt vanwege haar enorm inzet (die inzet moet ze ook eens op training tonen) en Johannes die de richtlijnen perfect opvolgde en met alle ballen weg was, dus een perfecte ballijndruk, verdiende ook de shirt, maar die in de volgende wedstrijden zijn open kansen eens moet afwerken.

Hannah en Othmane hebben hun wedstrijd op de bank gespeeld en zullen volgende wedstrijden meer aan bod komen.

Volgende bekerwedstrijd ¼ finale zal op woensdag 9 oktober om 19u zijn op verplaatsing naar LEUVEN of ASKC Schoten. (laat ons hopen naar ASKC)

½ finale en finale worden op 25/04 en 09/05 gespeeld.

tevreden coach, Rik