Verslag : Floriant - Boeckenberg : 22 - 23  (12-11)
V : Nikki (2), Jolien (1), Brent (5), Lucas (1)
A : Sara (3), Lisa (2), Jesse (4), Matthi (5)

De weersomstandigheden beloofden niet veel goeds vandaag, want tijdens de rit naar Merelbeke werden we getrakteerd op een ware zondvloed. Gelukkig bleef de neerslag tijdens de wedstrijd redelijk beperkt.  Het nieuwe kunstgrasveld van Floriant zorgde door de natte omstandigheden wel voor menige slippartij.  Floriant wijzigde zijn elftal op 2 plaatsen in vergelijking met afgelopen vrijdag in de hoop vandaag wel met de overwinning aan de haal te gaan.  Onze panters starten met dezelfde basis 8.

Jesse opent de debatten met een schot.  Beide ploegen geven geen duimbreed aan elkaar toe.  En op het scorebord wordt er regelmatig haasje over gewipt.  Eerst lopen onze panters 2 goalen uit (2-4), maar daarna gaat Floriant er op en erover (7-5).  Met de rust in zicht komen we even terug op voorsprong (10-11), maar uiteindelijk is het toch Floriant dat met een 12-11 voorsprong aan de thee mag gaan slurpen.

In de tweede helft blijven beide ploegen nek aan nek strijden voor de overwinning en gaat het tot 16-16 gelijk op.  Dan kunnen onze panters eindelijk een kloofje slaan het gaat het via 16-19 naar een eerste 4puntenkloof (18-22).  Wie dacht dat de wedstrijd nu binnen was, komt bedrogen uit want Floriant geeft zich niet gewonnen en knokt zich opnieuw in de wedstrijd.  Zo hangen de bordjes in de laatste minuut opnieuw gelijk 22-22.  Uiteindelijk is het Matthi die na een aflegger van Jesse de 22-23 binnenknalt.  Nog even nagelbijten voor spelers en supporters in de laatste seconden, maar dan komt het verlossende fluitsignaal.

Een hard bevochten overwinning tegen de ongeslagen leider die nu het maximum kwijt is.  Een succesvol weekend voor ons team, want na de kwalificatie voor de halve finales van de beker staan we ook in de competitie in de top 4.

Volgend weekend opnieuw een zwaar weekend met zowel op vrijdag als op zondag een competitiewedstrijd.

Marc